کد خبر: غربالگری-سه-سرطان-شایع-در-مراکز-خدمات-ج
۷ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۳۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد جعفر صادقی همزمان با فرارسیدن پویش ملی مبارزه با سرطان(1 لغایت 7 بهمن ماه) خاطر نشان کرد: در این طرح با اجرای تست های آزمایشگاهی، غربالگری انجام شده و در صورت شناسایی افراد در معرض خطر و یا مبتلا، بیماران به سطح دو خدمات ارجاع داده می شوند.

وی اجرای طرح ثبت تمامی سرطان ها از نظر گروه سنی و نوع آن در تمامی واحدهای تحت پوشش دانشگاه را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: با اجرای این طرح ضمن شناسایی سرطان های شایع استان، نسبت به برنامه ریزی در زمینه پیشگیری از آن و کنترل عوامل خطر اقدام می شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، داشتن سبک زندگی سالم همچون  استفاده از تغذیه سالم و دوری از غذاهای پرچرب و فست فودها، عدم استفاده از هرگونه دخانیات و الکل، افزایش تحرک بدنی و شرکت در برنامه های غربالگری را از مهمترین راهکارها در پیشگیری از سرطان عنوان کرد .

دکتر صادقی با بیان اینکه پیشگیری از برخی از سرطانها اجتناب ناپذیر است و عواملی همچون سن و ژنتیک در آن تاثیر گذار است خاطر نشان کرد: می توان با داشتن زندگی سالم زمان ابتلا به آن را به تاخیر انداخت و یا آن را مهار کرد.

 وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از سرطان ها با داشتن سبک زندگی سالم قابل پیشگیری هستند به مردم توصیه کرد با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت اطلاعات خود را در زمینه پیشگیری از این بیماری افزایش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha