۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

عنوان دولتی نباید باعث شکست مدرسه تلقی شود/ کیفیت آموزشی باید یکسان باشد

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: همه اجزای تشکیل دهنده مدارس عنصر یاددهی و یادگیری هستند و صرفا دولتی بودن مدرسه نباید به عنوان شکست مدرسه تلقی شود.

محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت؛ در پاسخ اینکه کیفیت آموزشی در مدارس دسته بندی شده و برای یکسان سازی آموزشی چه باید کرد، افزود: نکته ای که در صحبت های مقام معظم رهبری در شروع سال مطرح شد این بود که در مجموعه آموزش و پرورش به شاخه مدارس دولتی تمرکز می شود، یعنی اینکه ما جدای از اینکه برخی مدارس غیردولتی دارند و مجوزهایی هم گرفته اند و فرایند آموزشی تعریف می کنند، ولی مهم است که چه نگاهی در آنجا وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: کسی نباید چنین حسی داشته باشد که وقتی به مدرسه می رود  با درجه بندی شکافی روبرو می شود. البته زمانی هست که مدرسه ای امتیاز بیشتری را با هزینه بیشتری ارائه می کند ولی نباید در شرایط برابر کسی که نمی تواند آن امتیازات را بدهد افت محسوب شود و این نکته مهمی است.

وحیدی تصریح کرد: مهمترین نگاه توجه خود آموزش و پرورش به عنصر مدرسه است و می دانیم حضور معلم در مدرسه، ساعت آموزش، محتوای درسی و ارزشیابی باهم دیده شده اند، یعنی محوریت به شاخصی به نام مدرسه داده شده است و مدرسه جایی است که همه اجزای آن عنصر یاددهی و یادگیری هستند نه فقط یک عضو آن. بنابراین اگر عنوان مدرسه دولتی است باید به جایی برسد که این عنوان باعث شکست مدرسه تلقی نشود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: این نگاهی است که در مجمع آموزش و پرورش دنبال می شود و جدای از مجوزهایی که صادر می شود.

خبرنگار: محمدسیاح

نظرات کاربران

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments