کد خبر: صدور-35-مجوز-فعالیت-دفتر-پیشخوان-شهری-و-ر
۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳
صدور 35 مجوز فعالیت دفتر پیشخوان شهری و روستایی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری، مرتضی بلالی در جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان استان اظهار کرد: با توجه به سیاست توسعه دفاتر پیشخوان دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات 35 مجوز فعالیت دفتر پیشخوان در شهرها و روستاهای استان تاکنون صادر شده و 90 نفر نیرو نیز در این دفاتر مشغول بکار شده و تمام خدمات الکترونیکی دستگاهها در این دفاتر قابل ارائه خواهد بود.

وی با توجه به توسعه خدمات الکترونیکی در سطح جامعه تصریح کرد: با توجه به افزایش خدمات الکترونیکی در سطح جامعه، ایجاد این دفاتر پیشخوان نقش مهمی در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم داشته و این دفاتر می تواند با توجه به زیر ساخت های مناسب موجود در روستاها خدمات تمام دستگاهها را به روستاییان ارائه کنند.

بلالی با ارائه توضیحاتی در خصوص مراحل صدور مجوز راه اندازی این دفاتر تشریح کرد: تلاش شده با استفاده از افراد تحصیل کرده روستاها ،این دفاتر ایجاد شوند تا ضمن اشتغالزایی این افراد، خدمات مورد نیاز روستاییان تسهیل و از مراجعه و مسافرت های روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاثیر مثبت این دفاتر در ایجاد اشتغال پایدار، افزود: با پیگیری انجام شده از محل اعتبارات اشتغال استان، برای تجهیز این دفاتر تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این دفاتر قرار داده شده است.

وی یکی از سیاستهای مهم این اداره کل را حمایت و توانمندسازی افراد فارغ التحصیل حوزه فناوری اطلاعات در روستاها دانست و افزود : اشتغال افراد تحصیل کرده روستا می تواند سبب رونق کسب و کارها در حوزه فضای مجازی شده و با توجه به دسترسی این افراد به اینترنت پرسرعت این امکان وجود دارد که این جوانان از این زیرساخت برای رونق خرید و فروش های اینترنتی و فروش محصولات اقدام کنند .

بر اساس این گزارش، در سال جاری نیز مدارک 55 دفتر پیشخوان شهری و 102 دفتر خدمات روستایی نیز در این اداره کل در حال بررسی برای صدور مجوز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha