کد خبر: شرط-اصلی-برگزاری-انتخابات-سالم-رعایت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۱۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دادگستری ایلام، علی دهقانی در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان ایلام گفت: در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر قانون اساسی و منطبق بر موازین شرع مقدس اسلام است، موضوعی مهم تر از انتخابات وجود ندارد و همه کسانی که دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند اعم از اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی، همه مکلف به فراهم نمودن یک انتخابات سالم با مشارکت حداکثری هستند.

وی در ادامه به نقش اقشار و اصناف مختلف جامعه در برگزاری انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری و برگزاری کلیه مراحل آن در سلامت و امنیت کامل، باید یک کار جهادی و خرد جمعی شکل گرفته و از همه ظرفیت های موجود استفاده شود، به همین سبب موضوعات مهمی چون صیانت و امانتداری، مشارکت و رعایت قانون در اولویت است.

دهقانی ادامه داد: شرط اصلی برگزاری انتخابات سالم رعایت قانون است که باید از جانب مردم، نامزدهای انتخاباتی و مجریان و ناظران انتخابات رعایت شود.

رئیس کل دادگستری ایلام در ادامه سخنان خود با بیان این که در دستگاه قضایی در امر انتخابات اولویت را به پیشگیری اختصاص داده ایم، افزود: با اقدامات پیشگیرانه زمینه مشارکت حداکثری و فعال مردم فراهم می شود که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

عالی ترین مقام قضایی استان ایلام در ادامه تاکید کرد: باید نظارت ویژه و دقیق موجب شود استفاده از اموال عمومی و بیت المال در ضمن برگزاری انتخابات رصد شود که له یا علیه شخص خاصی استفاده نشود و با برنامه هایی که این ستاد ارائه می دهد و نظارت و برخوردهایی که صورت می گیرد از تخریب نامزدها علیه یکدیگر پیشگیری شود.

دهقانی با تاکید بر اولویت پیشگیری از جرائم و تخلفات در انتخابات خرداد ماه افزود: در انتخابات شورای شهر و روستا، هرگونه تخلفات انتخاباتی رصد و با نظارت و اقدامات و تدابیر پیشگیرانه و دعوت از نامزدهای انتخاباتی ضمن تقویت مشارکت حداکثری از تخریب در فضای حقیقی و مجازی جلوگیری و با متخلفین مطابق قانون برخورد شود.

وی در ادامه به نقش پر رنگ رسانه ها در پرشور نمودن فضای انتخابات اشاره کرد و اذعان داشت: رسانه ها نقش بسیار مهم و ویژه ای در فرآیند برگزاری صحیح انتخابات دارند و باید با دقت مفاد قانون مطبوعات را رعایت نمایند.

دهقانی با اشاره به ویژگی خاص انتخابات شورای شهر و روستا گفت: با توجه به بومی بودن استان و حضور اقشار و طوایف مختلف در این انتخابات، باید مخاطرات و چالش های ممکن بررسی و در خصوص مواجهه با آن ها رویکرد پیشگیرانه را در راس برنامه ها قرار دهیم.

در این جلسه همچنین عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان گفت: هدف ما حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق ها همراه با صیانت از آراء و در نهایت انتخاب نامزد اصلح توسط مردم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha