محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت؛ درباره سامان بخشی به دسته بندی مدارس کشور، افزود: در فضای موجود نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی بین قوا داریم.
وی ادامه داد: یعنی آموزش و پرورش یا مجلس به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد، شاید شورای عالی انقلاب فرهنگی بتواند همین نگاه را بر مدار همان نگاهی که در تحول بنیادین است دنبال کند.
وحیدی تصریح کرد: خیلی از مواردی که در تحول بنیادین به عنوان اصل مطرح شده راهکار ندارد، نقطه اساسی در ایجاد عدالت اجتماعی ایجاد یک شاخص قابل اندازه گیری است. به عنوان مثال زمانیکه می گوییم من و شما با یکدیگر متفاوت هستیم، اگر به من و شما به عنوان دو عنصر نگاه کنیم باید بر اساس شاخصی این تفاوت اندازه گیری شود.
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: ما باید بگوییم اگر مدرسه ای نسبت به مدرسه ای دیگر در شرایط برابر است باید شاخص های آن را نیز مطرح کنیم. اگر این تفاوتی هم دارد باید این شاخص ها مشخص شود و باید این شاخص به نوعی اصلاح شود که به نفع عدالت اجتماعی همگانی در نگاه مردم باشد.
خبرنگار: محمدسیاح
نظر شما