۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

زیرساخت های لازم برای دسترسی به اینترنت وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش قرار بود مشکل عدم دسترسی به اینترنت را برای دانش آموزان برطرف کند اما به دلیل نبود زیرساخت های مناسب این اتفاق نیفتاده است.

خلیلی بهروزی فر، نماینده مردم فومن و شفت استان گیلان در بهارستان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت؛ افزود: در ارتباط با آزمون حضوری دانش‌آموزان باید بگویم که این اقدام مستلزم این است که فضای مناسب برای برگزاری آزمون ها فراهم بشود و باید صبر کنیم و ببینیم آیا این شرایط به وجود می‌آید یا نه.

وی اضافه کرد: در این صورت فضاهایی که آموزش و پرورش پیش‌بینی می‌کند مناسب برگزاری آزمون برای دانش‌آموزان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باشد قطعاً این کار انجام پذیر خواهد بود.

بهروزی فر در پاسخ به سوال که بسیاری از دانش‌آموزان و معلمان در دسترسی به اینترنت و دستگاه‌های ارتباطی مانند تلفن و تبلت دچار مشکل هستند، برای رفع این مشکل چه کاری باید انجام شود، گفت: متاسفانه پهنای باند در این زمینه در برخی از مناطق بسیار پایین و ضعیف بوده است و ضمن اینکه بعضا کور هم هست و دانش‌آموزان این دسترسی را ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قطعا آموزش و پرورش باید برای این دسته از دانش آموزانی که در این مناطقه به سر می برند و این دسترسی را تا الان نداشته اند، چاره اندیشی بکند.

وی در پاسخ به سوال دیگری که این اتفاق چه زمانی خواهد افتاد با توجه به اینکه وزارت ارتباطات مدت ها پیش قول این اقدام را داده بود اما تغییری حاصل نشد، توضیح داد: وزارت آموزش و پرورش این وظیفه را به عهده داشته و شاید این ادعا را کرده باشد که زیرساخت خود را آماده کند، اما چون در گذشته زیرساختی وجود نداشته است و اینها پس از مدتی با جریان این بیماری بیشتر به فکر افتادند ولی آنچنان که در سطح کل کشور باید این پوشش را داشته باشیم، نتوانستند به آن برسند که البته حداقل است.

بهروزی فر ادامه داد: اگر این آزمون برگزار نشود بیشتر از این آثار روحی و روانی را بر دانش‌آموزان خواهد داشت، به نظر من برگزاری آزمون باعث می‌شود که دانش آموز به جدیت آموزش پی ببرد و باید از فضایی که الان حاکم است استفاده و خودش را آماده کند.

خبرنگار: محمدسیاح

نظرات کاربران

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments