کد خبر: زیبایی‌های-نگین-سبز-تهران-را-دریابید
۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، مهناز اکبری در برنامه «سلام تهران» ، دماوند را نگین تهران دانست و گفت: این شهرستان دارای ۱۰ هزار نفر جمعیت و ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دماوند از محلات قدیمی بسیاری تشکیل شده و مردمانی متدین و شهیدپرور دارد، اظهار داشت: این منطقه دارای فرهیختگان و اندیشمندان بسیاری است، از جمله ۳۰۰ نویسنده دارد. جاذبه‌های گردشگری طبیعی و انسانی دماوند، شهرت بسیاری دارد. تعدادی از آثار تاریخی این شهر به زمان مادها برمی‌گردد. مسجد جامع دماوند نیز از زمان سلجوقیان مانده است که کتیبه‌ها و شبستان زیبایی دارد. حمام تاریخی هم از دیگر جاذبه‌های این شهرستان است.

وی با اشاره به آب و هوای خوب دماوند، تصریح کرد: یکی از مزایای خدادادی دماوند کوهستان‌های ناب این شهرستان است، که می‌توانیم از آنها به عنوان ژئوپارک استفاده و ورزش‌های فصلی کوهستانی در آنجا طراحی کنیم. دماوند تعداد زیادی ورزشکار حرفه‌ای و مدال‌آور دارد. وضعیت آب و هوای این شهرستان می‌طلبد که ساکنانش به سمت طبیعت و ورزش بروند. در نتیجه به جای اینکه درگیر معضلات فرهنگی و اجتماعی شویم، در هر خانواده حداقل یک ورزشکار هست.

اکبری سرشماری جدید از دماوند را نیاز اصلی برای این شهرستان دانست و با اشاره به گستردگی جغرافیایی آن که رودهن، آبعلی، مرکز دماوند، کیلان، آبسرد و فیروزکوه را شامل می‌شود، گفت: این شهرستان قابلیت استان شدن دارد.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به وضعیت اشتغال دماوند تصریح کرد: اشتغال در دماوند فصلی است. در گذشته دماوند را دو ماه بند می‌نامیدند. شغل بیشتر مردمش آزاد است و تعداد اداره و کارمند در این شهرستان بسیار کم است. اکبری در پایان از تهرانی‌ها خواست که توجه بیشتری به جاذبه‌های دماوند داشته باشند.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha