کد خبر: روزانه-300-موتورسیکلت‌سوار-را-متوقف-می‌
۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸

به گزارش  گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، سرهنگ مجید رنجبر درخصوص وضعیت ترافیکی امروز چهارشنبه دهم دی‌ماه سال 1399 گفت: در مسیر غرب به شرق معابر شهر تهران شاهد حجم بار ورود هستیم. این حجم بار ورود را در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید همت بعد از محدوده جنت‌آباد، بزرگراه حکیم در محدوده آیت‌الله کاشانی، بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری قبل از پل جناح تا محدوده ابتدای پل ستارخان، آزادراه تهران کرج تا محدوده ستاری، بزرگراه شهید آبشناسان قبل از تقاطع سردار جنگل و خیابان جلال آل‌احمر شمال به جنوب شیخ فضل‌الله نوری شاهد هستیم.

رنجبر اظهار داشت: در مسیرهای شرق به غرب معابر نیز شاهد حجم بار هستیم. این حجم بار ورود را دز بزرگراه شهید زین‌الدین از روی پل امام علی (ع) تا محدوده پل دکتر شریعتی و بزرگراه شهید سلیمانی در محدوده پل شهید صیاد شیرازی و پل سیدخندان شاهد هستیم. معابر بزرگراهی ما در سطح شهر در گیر حجم بار ترافیکی روان هستند.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ضمن شاره به طرح موتوریار گفت: موتورسیکلت‌سواران بخش مهم و آسیب‌پذیر ترافیک شهر تهران هستند و ساماندهی آن‌ها در تقاطع‌ها و نقاط پرتردد منجر به ایمنی جامعه می‌شود. طرح موتوریار یا مجازات جایگزین را در شهر تهران اجرا کردیم که در این طرح شاهد رضایتمندی شهروندان بودیم. تخلفات شاخص مثل عدم استفاده از کلاه ایمنی، تردد در پیاده‌روها، تردد در خطوط ویژه و مخدوش کردن پلاک در این طرح مطرح شده است.

رنجبر در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که موتورسیکلت تخلف می‌کند، دو گزینه پیش‌روی راکب است. گزینه اول براساس روال سال‌های گذشته موتورش به پارکینگ منتقل می‌شود و در گزینه دوم راکب موتورسیکلت به عنوان پلیس از تخلف سایر موتورسیکلت‌های متخلف جلوگیری می‌کند. هدف از این طرح ایمنی جامعه و کاهش حوادث و افزایش فرهنگ رانندگی است. روزانه 300 موتورسیکلت‌سوار را متوقف می‌کنیم و آموزش می‌دهیم.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha