بعد از کرونا هم دوره های آنلاین دوچرخه سواری را برگزار خواهیم کرد
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان فدراسیون دوچرخه سواری یکی از فدراسیون‌هایی است که هرچند در ماه‌های اخیر به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی ضربه‌های جبران ناپذیری را از لحاظ عدم حضور ورزشکاران در اردوها و مسابقات برون مرزی دید و به همین واسطه نیز شاهد عدم نتیجه گیری رکابزنان در رویدادهای بین المللی بود، اما این روزها با استفاده از ظرفیت اینترنت زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و حتی مسابقه اینترنتی آنلاین را برای اهالی این رشته فراهم کرد و به نوعی پیشرو این مسئله در برگزاری دوره‌های آنلاین بود.
از جمله کارگاه‌های فدراسیون در این مدت می‌توان به دوره آنلاین دوپینگ اشاره کرد و اولین دوره برگزاری مسابقه آنلاین که با استقبال زیادی هم از ورزشکاران روبرو شد. در برنامه این فدراسیون در روزهای آتی به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آنلاین تعمیرات و نگهداری، دوپینگ، تعمیرات، دوچرخه سواری همگانی، کودکان، تکنیک‌ها و مهارت‌های آموزشی، روانشناسی و.. می‌توان اشاره کرد.
خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان در رابطه با برگزاری این دوره‌ها گفت: چه کرونا باشد چه نباشد از ظرفیت کلاس‌های آنلاین استفاده می کنیم.
وی با مثبت ارزیابی کردن شیوه برگزاری این دوره‌ها از نظر اقتصادی هم بیان کرد: هر کسی با کمترین هزینه با تلفن همراه خودش سر کلاس حضور داشته باشد و اطلاعات خود را از لحاظ مربیگری و داوری ارتقاء دهد مطمئناً این شیوه خوبی است.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری خاطرنشان کرد: در هفته پیش رو نیز کلاس‌ها و کارگاه‌های آنلاینی را در دستور کار قرار داده‌ایم. قبلاً ورزشکار ما یا مربی ما هزینه‌هایی را بابت حضور در این دوره‌ها از لحاظ رفت آمد، اسکان و غذا می‌پرداخت اما الان با این شیوه ورزشکار ما متحمل هزینه‌ای نمی‌شود و با کمترین هزینه اطلاعات خوبی را به دست خواهد آورد.
وی ادامه داد: البته در بحث دریافت کارت‌های مربیگری و داوری که به نوعی بخش عملی دارند و حاضرین باید در کنار مدرس حضور داشته باشند شرایط فرق دارد اما در دیگر برنامه‌ها می‌توان از ظرفیت اینترنت برای برگزاری بقیه برنامه‌ها و کارگاه‌ها استفاده کرد.
وی تاکید کرد: با این شیوه مربیان و ورزشکاران با یک سری مسائل اطلاعات روز که اطلاع ندارند آشنا می‌شوند و اهالی دوچرخه سواری استان‌ها و شهرستان‌هایی که مشکل آمدن سر کلاس را دارند از لحاظ هزینه و … می‌توانند کمترین هزینه را متحمل شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha