کد خبر: درمان-موفق-بیمار-مبتلا-به-میوم-های-متعد
۵ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۱۳

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، دکتر نسرین سحرخیز جراح و فوق تخصص نازایی در این خصوص گفت: خانم ۳۷ ساله ای  با خونریزی شدید رحمی به اورژانس بیمارستان طالقانی مراجعه کرد که دچار بزرگی ناحیه شکمی مشابه یک خانم باردار پنج ماهه بود .

وی با اشاره به نتایج سونوگرافی و ام آر ای انجام شده گفت: در رحم بیمار چهار میوم با ابعاد مختلف از  ۱۳-۲ سانتی متر وجود داشت که منجر به خونریزی شدید و ناراحتی وی شده بود. میوم ها  تومورهای خوش خیمی هستند در  عضله رحمی ایجاد می شوند  و معمولا درمان طبی ندارند و درمان قطعی این نوع توده ها جراحی است .

 به گفته این متخصص زنان و فلوشیپ نازایی ابتدا  سایز میوم های بیمار بسیار کوچک بود اما به مرور زمان توده ها رشد کرده و باعث بروز خونریزی شدید در بیمار شدند.

این عضو هیئت علمی بیمارستان طالقانی با اشاره به این که بیمار مذکور برای کاهش سایز میوم ها مدتی تحت درمان با دارو بوده است گفت: متاسفانه درمان دارویی موثر واقع نشده و توده ها رشد کردند که هنگام مراجعه بیمار بزرگترین میوم حدود ۱۳ سانت شده بود.

دکتر سحرخیز با اشاره به این که بیمار در اثر خونریزی شدید دچار آنمی و کم خونی شدید شده بود یادآور شد برای کاهش عوارض کم خونی آهن تزریقی برای بیمار تجویز شد.

به گفته وی درمان قطعی بیمار جراحی بود که با توجه به جوان بودن بیمار و تمایلش برای بارداری مجدد و داشتن فرزند دوم

در طی این عمل میوم ها بدون صدمه به بافت رحم و با حداقل خونریزی از رحم خارج شده و برای بررسی تخصصی به پاتولوژی ارسال شد.

دکتر سحرخیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه رحم بیمار ترمیم و با حداقل خونریزی حفظ شد و در حال حاضر حال عمومی بیمار مناسب و رضایتبخش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha