کد خبر: حوادث-جاده‌ای-خطرآفرین-است
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۵۹

با توجه به این‌که در سال جدید شاهد فوت بسیاری از هموطنان در سفرهای نوروزی بودیم، می‌طلبد برای ارتقای استانداردهای سفر ایمن اقدامی جدی و کارشناسی صورت گیرد.

دکتر مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت گفت: اگر بخواهیم موضوع ایمنی جاده‌ای را کارشناسی بررسی نماییم، سه عامل انسان، وسیله نقلیه و جاده در این ارتباط دخیل هستند.

کیانپور با تاکید بر فراهم بودن ایمنی جاده‌ها و رعایت استاندارهای لازم در تولید خودرو اذعان داشت: در صورت تحقق این دو مهم، به بررسی نقش انسان در حوادث جاده‌ای پرداخته می‌شود.

وی یادآور شد: اگر آیین‌نامه‌های حین آموزش رانندگی و قوانین مربوطه را کنار هم قرار دهیم، متوجه خواهیم شد تمام این‌ها سعی در سفری ایمن دارد. بنابراین لازم است به حقوق دیگران احترام بگذاریم و در سفر با صرعت مطمئنه رانندگی نماییم، قطعا از بروز بسیاری حوادث جلوگیری می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش تلفات جاده ای خاطرنشان کرد: هنوز تا نقطه مطلوب در این زمینه فاصله بسیار است. ضمن این که درصدی از حادث جاده‌ای، سلامت جسمی فرد را تا آخر عمر تحت‌الشعاع قرار داده و هزینه بسیاری به اقتصاد درمان کشور تحمیل می‌کند.

کیانپور با تاکید بر این‌که فاصله مبدأ تا مقصد نیز جزء سفر به شمار می‌آید، بیان داشت: لازم است برنامه‌هایی برای آموزش مردم و فرهنگسازی از سوی صدا و سیما آماده و نمایش داده شود تا مردم از اهمیت سرعت مطمئنه در حین سفر و رعایت نکات آیین نامه بیشتر آگاه شوند.

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha