کد خبر: جذب-و-توزیع-سهمیه-3-هزار-و-۳۰-تن-روغن-خورا
۶ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۵۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، حمید رضا ایزدی در ادامه با تاکید بر آن که از آن به بعد تا کنون سهمیه‌ای برای استان‌ها در نظر گرفته نشده است، افزود: در این راستا دو اقدام مهم را پیگیری کردیم که یکی رایزنی با شرکت‌های برتر سراسر کشور بود که بر اساس آن میزان دو هزار و ۲۰۷ تن روغن وارد استان شده است که به اضافه سهمیه کشوری در مجموع ۵ هزار و ۲۳۷ تن می شود.

وی ادامه داد: همچنین رایزنی جهت راه‌اندازی کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز که تهیه روغن نباتی و جامد را بر عهده داشت منجر به تغییر رویکرد شد و این کارخانه هزینه‌هایی را متحمل شد تا به تولید روغن خوراکی اقدام کند و اکنون روزی ۲۰ تا ۳۰ تن روغن را روانه بازار می‌کند.

رئیس سازمان صمت فارس، با اشاره به تغییر خط تولید این کارخانه از روغن نباتی به روغن خوراکی از پیگیری جهت تخصیص هزار و ۴۰۰ تن روغن خام برای این کارخانه از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی خبر داد و افزود: ضمن آن، سهمیه ای جهت اختصاص هزار و ۶۶۶ تن روغن برای واحدهای تولیدی صنف و صنعت اختصاص یافته است که به مرور وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: نیاز روزانه استان به روغن که در حالت عادی ۱۳۰ تن است در شرایط فعلی به ۲۵۰ تن افزایش یافته و این نشان از خریدهای هیجانی است و این امر مشکلات ما را دو چندان می‌کند. ایزدی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط و آرام شدن بازار در هفته‌های آتی از مردم خواست از خرید هیجانی خودداری کنند.

ایزدی ادامه داد: تلاش می کنیم بحث توزیع را به خوبی انجام دهیم.

رئیس سازمان صمت گفت: مردم باید کمر همت بسته و در هر کجایی که تخلف یا گران فروشی و کم فروشی را مشاهده کردند به بازرسان صمت از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha