کد خبر: جذب-و-بکارگیری-44-تکنسین-سلامت-دهان-و-دند
۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۲۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر مهدی قلیان در وبینار روز دندانپزشکی و تقدیر از فعالان این حوزه با اشاره به اینکه  یکی از مهمترین موضوعات سلامت جسمی فراموش شده سلامت دهان و دندان است گفت: متاسفانه این حیطه سلامت به دلایل مختلف که یکی از مهمترین آن هزینه ها و مسائل اقتصادی است از سوی خانواده ها و افراد مغفول مانده است.

 وی درهمین راستا خدمات پیشگیرانه و مراقبتی سلامت دهان ودندان در حوزه بهداشت را بسیار ارزشمند خواند و افزود: خدمات این حوزه به واسطه بعد جامعه نگر  آن، در دراز مدت تاثیرات خود را در ارتقاء سلامت جامعه خواهد گذاشت.

دکتر قلیان با اشاره به شیوع کرونا در یک سال گذشته و تاثیری که در ارائه خدمات دندانپزشکی داشته است، خاطر نشان کرد: زیر ساختهای ارائه خدمات بهینه سلامت دهان ودندان در دانشگاه به طور نسبی آماده است و با عنایت به اینکه زندگی با کرونا در سیستم سلامت جامعه نهادینه شده است پویایی در واحدهای دندانپزشکی مورد تاکید این معاونت می باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن قدردانی از خدمات همکاران این حوزه در سال گذشته و در بحران کرونا، فرصت پیش آمده برای خدمت به مردم را امانتی برشمرد که در زمانی محدود به ما عنایت شده که بتوانیم از آن به شکل مطلوب  استفاده نمائیم.

دکتر قلیان بر ارتقاء سطح سواد سلامت عموم جامعه در خصوص بهداشت دهان ودندان، حمایت تمامی مدیران در تمامی سطوح مدیریتی حوزه بهداشت دانشگاه و شهرستانها از خدمات سلامت دهان ودندان، تدوین ثبت برنامه منسجم از سوی ستاد شهرستانها و ابلاغ به نیروهای جدید الورود به ویژه دندانپزشکان جوان برای فعالیت هرچه بهتر و مثمر ثمرتر در این حوزه و اولویت برنامه های سلامت دهان ودندان در کنار سایرخدمات بهداشتی به گروههای هدف توسط مراقبین سلامت واحدهای بهداشتی تاکید نمود.

در ادامه این ویدئو کنفرانس از 23 نفر از مدیران کارشناسان، دندانپزشکان، مراقبین سلامت، بهورزان و دستیاران دندانپزشکی تقدیر گردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha