کد خبر: تمامی-مراکز-منتخب-کرونا-فعال-و-به-بیمار
۲۰ دی ۱۴۰۰، ۹:۵۵

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تمامی مراکز جامع سلامت منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال و به مراجعین خدمات ارائه می دهند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر محمد علی کیانی در نشست قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر 42 مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا، 150 درمانگاه بخش غیر دانشگاهی در سطوح یک و دو آماده خدمات رسانی به مراجعین است خاطر نشان کرد: تلاش شده است ضمن افزایش سرعت شناسایی بیماران، با تقویت سطوح اولیه خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، از مراجعه و ایجاد بار اضافی در مراکز درمانی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: به منظور آمادگی برای مواجهه احتمالی با پیک اومیکرون، لیست تجهیزات مورد نیاز برای واحدهای زیر پوشش توسط معاونت غذا و دارو تهیه و پس از هماهنگی با معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نسبت به تامین آن اقدام می شود تا بتوان به شکل مطلوبی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خدمات رسانی نمود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون در سرویس مدارس دانش آموزان تصریح کرد: تمام رانندگان سرویس های مدارس باید واکسیناسیون کامل شده باشند و معاونت بهداشت مسئولیت نظارت و پیگیری این مهم را بر عهده دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه به دلیل سرایت پذیری بالای اومیکرون رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای جلوگیری از ایجاد شرایط پیک پنجم کرونا بسیار مهم و ضروری است خاطر نشان کرد: هر چند که ایجاد علائم خفیف تا متوسط در اومیکرون بیشتر است و درصد مرگ و میر نیز بسیار کمتر است اما باید توجه داشت زمانی که قدرت سرایت پذیری بالا باشد به همان میزان تعداد موارد شدید ابتلا به این بیماری نیز بیشتر می شود.

دکتر کیانی با بیان اینکه برای ارائه خدمات بستری به بیماران مبتلا به کرونا دو هزار و 500 تخت پیش بینی شده است تصریح کرد: باید توجه داشت ظرفیت مراکز درمانی محدود است و این در حالی است که در این سویه، بیماران در مدت کوتاهی وارد مرحله حاد بیماری می شوند و در صورت نیاز به خدمات بستری، به طور مجدد با شرایط بحرانی مواجه خواهیم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha