کد خبر: تشریح-برنامه‌های-جمعیت-هلال-احمر-خراس
۲۱ دی ۱۳۹۹، ۸:۰۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی،سیدمجتبی احمدی در  آیین رزمایش مواسات و همدلی و اهدای بسته های معیشتی جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: طی 10 ماه گذشته جوانان و داوطلبان و اعضای ما بیش از 26 هزار و 200 سبدغذایی را تهیه کردند که تقریبا 10 هزار بسته از سهم بودجه جاری جمعیت بوده است و امروز 3 هزار و 580 بسته از بسته‌های معیشتی در کنار اقلام بهداشتی را توزیع می‌کنیم.

وی افزود: 35 هزار بسته برای بیماران خاص با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در همان ماه‌های ابتدایی تهیه کردیم و 58 هزار بسته بهداشتی را در مرز دوغارون هنگام خارج شدن اتباع با همکاری صلیب سرخ توزیع کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر در استان، تحت نظر استاندار محترم طرح ناظرانسلامت را با دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پنج دانشگاه دیگر استان برای نظارت بر فعالیت‌های واحدها صنفی و تولیدی و مراکز خرید از حدود اول آذرماه شروع کردیم که این طرح به توصیه ستاد مبارزه با کرونا در سطح ملی و استان است و با همکاری 6 دانشگاه در حال انجام هستیم.

احمدی یادآور شد: یکسری اقلام پزشکی مانند کپسول‌ها و لوازم مرتبط با تنفس بیماران که هدیه تنفس هست را با همکاری دوستانمان در سازمان هلال احمر به دانشگاه علوم پزشکی رساندیم و در نهایت موضوع اصلی آموزش هم از همان روزهای اول شیوع کرونا جمعیت هلال احمر به‌عنوان متولی اصلی این موضوع شناخته شد.

وی اضافه کرد: در غربالگری بیش از یک میلیون و 90 هزار نفر را از 419 هزار خودرویی که در ایام نوروز به سمت مشهد حرکت می‌کردند را تحت نظارت قرار دادیم و  717 بیمار به علوم پزشکی ارجاع داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر نیز در شهرستان زبرخان در نیشابور با همکاری و حمایت جهانی به 30 روستا آموزش‌های مرتبط با بیماری کرونا را توسط مردم به مردم انجام می‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha