۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

تسهیل امور مردم یکی از اهداف دولت الکترونیک است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیل امور مردم یکی از اهداف دولت الکترونیک است، اما این موضوع نیازمند تامین زیرساخت‌ها و آموزش همگانی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از سازمان بیمه سلامت،کیومرث سرمدی واله درباره برنامه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت افزود: هرچند مقاومت‌هایی در برابر تغییر و عادت به روش‌های سنتی وجود دارد. لازمه این اقدام، اطلاع رسانی ره آوردهای الکترونیکی شدن خدمات است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس درباره ورود بیمه‌ها به موضوع پیشگیری بیان کرد: همواره گفته شده که هزینه پیشگیری کمتر از درمان است. اگر بیمه‌ها بتوانند با تقویت بنیان‌های خود به موضوع پیشگیری وارد شده و با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، این اقبال را در مردم ایجاد کند، تاثیر بسیار مثبتی در صرفه جویی هزینه‌ها و جلوگیری از مرگ و میر خواهد داشت.

وی درباره کاهش حساسیت مردم نسبت به کرونا اظهار کرد: گاهی ادامه یک مشکل باعث کم شدن اهمیت آن در جامعه می‌شود. از طرفی محدودیت‌های بیماری ناشی از ویروس کرونا باعث شد که هم موضوع خانه ماندن و هم رعایت بسیاری از موارد، موجب خسته شدن مردم شود. محدودیت‌ها در دوره‌هایی اعمال شد، اما سپس در دو راهی معیشت قرار گرفت و برخی از محدودیت‌ها کاهش پیدا کرد.

این نماینده مجلس گفت: عملکرد وزارت بهداشت را در موضوع کرونا مثبت ارزیابی می‌کنیم. در دوران دفاع مقدس و در منطقه پیرانشهر، یک بیمارستان صحرایی بود که جمعی از پرستاران را آنجا دیدم و احساس آرامش کردم. جبهه کرونا نیز همان جبهه است. پرستاران و کادر درمان جان فشانی‌های زیادی در موضوع کرونا انجام داده‌اند. از طرفی ما مدیون پزشکان و پرستاران، بخش‌های آزمایشگاهی و رادیولوژی و خدماتی‌ها هستیم. از طرفی نباید از نقش بسیج و اصناف و مردم غافل شویم. در مجموع وزارت بهداشت بسیار موفق عمل کرده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عملکرد بیمه سلامت نیز در مجموع مثبت است و با کمک مجلس می‌توانیم به تقویت بیمه سلامت کمک کنیم.

نظرات کاربران

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x