کد خبر: تجسس-برای-یافتن-فرد-گرفتارشده-در-بهمن-گ
۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، غلامرضا صیادی با اعلام این مطلب افزود: عملیات تجسس یافتن علاالدین رحمتی که بر اثر سقوط از ارتفاع در کوههای قله سیاه سنگ از رشته کوه بینالود در منطقه روستای کلاته قیاس گلمکان چناران از روز جمعه دچار بهمن شده و در منطقه مانده بود امروز نیز تداوم یافت.

به گفته معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی، در ساعت 16:57 عصر آدینه 21 آذر ماه امسال توسط رئیس هیات کوهنوردی استان وقوع حادثه بهمن و گرفتارشدن فردی در بهمن به مرکز هماهنگی و کنترل عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ( EOC ) اعلام  شد.

وی می افزاید: بلافاصله بعد از اطلاع رسانی، تیم امداد کوهستان پایگاه دولت آباد چناران در ساعت 17:20 این تیم به همراه یک گروه امدادی از هیئت کوهنوردی استان به منطقه اعزام شد.

صیادی خاطرنشان می کند: پس از هماهنگی امدادگران اعزامی هلال احمر استان با تیم هیئت کوهنوردی در ساعت 19:46 جمعه عملیات تجسس به صورت رسمی با حضور ١٢ امدادگر آغاز شد.

همچنین علی مسعودی، رییس جمعیت هلال احمر چناران درباره این حادثه می گوید: با توجه به اینکه همنوردان فرد گرفتار شده در بهمن، برای پیدا کردن او در محل سقوطش، کاور و کوله را به عنوان نشانه گذاشته بودند تیمها درساعت 22:15  به موقعیت بهمن و مکان رویت نشانه(کاور کوله) رسیدند.

وی خاطر نشان می کند: اعضای هلال احمر استان شامل چهار تیم و اعضای تیم هیئت کوهنوردی حدود 10 نفر جمعه شب را تا ساعت حدود 24:00 درحال بررسی موقعیت و شرایط محل بوده و با توجه به شرایط نامساعد جوی و احتمال ریزش بهمن مجدد و تاریکی هوا عملیات تجسس را با اعلام مسئول فنی عملیات متوقف کردند و مقرر شد روز بعد و پس از توقف بارش و در روشنایی روز ادامه جستجو انجام شود.

وی ادامه می دهد: در روز ۲۲ آذر ماه چهار تیم امدادی مجدد به منطقه اعزام شدند که با همراهی تیمهای اعزامی از هیئت کوهنوردی و نیز بسیج و سپاه منطقه گلمکان متاسفانه باتوجه به حجم زیاد بهمن و انباشت برف زیاد هنوز فردی که طمعه بهمن شده بود، پیدا نشده است.

به گفته مسعودی، فرد گرفتار شده علاالدین رحمتی، حدودا 47 ساله بوده که بهمراه چهار نفر دیگر از همنوردان خود درحال فرود از ارتفاعات سیاه سنگ چشمه سبز بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha