به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، سید مصطفی آذرکیش درباره سطح مهارت دانشآموزان شاخه کاردانش در سالی تحصیلی که گذشت، توضیح داد: به صورت رندوم دانش آموزانی که با هر معدلی وارد هنرستانها میشوند، بیش از چهار نمره افزایش معدل مهارتی دارند، به عنوان مثال دانش آموزی که با معدل ۱۳ وارد مدارس کاردانش شده، با معدل ۱۷ خارج میشود، یعنی در این مدارس شاهد افزایش معدل مهارتی هستیم. در واقع قابلیت هنرستانهای کار دانش در افزایش مهارت و نمرات مهارتی یکی از ویژگیهای آن است.
وی خاطرنشان کرد: اغلب دانشآموزان در هنرستانهای کار دانش در حوزه آزمونهای مهارتی موفقترند و عمدتا نمرهها بر مبنای اقدامات کارگاهی و عملی است و بر این اساس توانمندی دانشآموزان اندازه گیری میشود.
مدیرکل دفتر آموزشهای کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال تعداد دانشآموزان یا هنرجویان ما نسبت به سال گذشته ۵۰ هزار نفر افزایش داشته و رشد ۲/۴ درصدی را شامل شده است.
آذرکیش اضافه کرد: تمام تلاشها بر این بوده که با دورههای دانشافزایی، ایجاد رشتههای جدید، برگزاری جشنوارهها و مسابقات، برگزاری نمایشگاه کسب و کار دانشآموزی، تعامل اثربخشتر با سازمانها، موسسات تولیدی و خدماتی نسبت به افزایش کیفیت اقدام شود که البته گزارشهای ما نیز رشد را در این بخشها نشان میدهند. ناگفته نماند وقتی نگاه به مهارتآموزی در جامعه بیشتر باشد، قطعا تاثیر خودش را در حوزههای مختلف میگذارد.
او در خصوص اقدامات درنظر گرفته شده برای دانش آموزان شاخه کاردانش توضیح داد: در حوزه کیفیتبخشی متناسب سازیهای آموزشی را طبق نیاز بازار کار طراحی کردیم. علاوه بر این برای هنرآموزان دورههای دانشافزایی را به صورت حضوری، غیرحضوری، الکترونیکی و ویدئو کنفرانس طراحی کردهایم. ناگفته نماند دولت هم تلاش کرد در بودجه سنواتی که مربوط به تجهیرات هنرستانها بود، اعتباراتی در نظر بگیرد.
نظر شما