کد خبر: اولویت-اصلی-تامین-مسکن،-استفاده-از-باف
۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۹:۲۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، عباس رضایی در هشتاد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری، افزود: باید حداکثر تا ۱۵ روز آینده کمیته ای با عنوان  "کمیته تامین زمین" با مسولیت مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان تشکیل و ۳۰۰ هکتار زمین مورد نیاز طرح "ویژه مسکن" در استان  فراهم شود.

استاندار اصفهان با اشاره به وظیفه تامین مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی بر اساس قانون مجری، تاکید کرد: انجام این کار  نیاز به همراهی و  تعامل همه سازمان دارد.

رضایی گفت: اعضای کمیته تامین مسکن استان به استناد به مصوبه این شورا و قانون مسکن باید زمین‌های مورد نیاز را با کمک فرمانداران و شهرداران و دیگر سازمان های مربوطه استان تا ۱۵ روز آینده شناسایی کنند و گزارش اقدامات خود را به صورت مرتب به استانداری ارائه دهند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: بانک‌های دولتی و خصوصی استان بر اساس قانون موظف به اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات خود به تامین مسکن هستند.

رضایی با تاکید بر ایجاد جاذبه های لازم برای ساکنان شهری، اظهار داشت: فراهم نمودن امکانات و جاذبه های شهری از مهاجرت بیشتر به کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ استان جلوگیری می کند.

استاندار اصفهان با اشاره به تاکید رییس جمهوری مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و ضرورت همراهی و تلاش همه مسوولان استان برای اجرایی شدن این طرح، اظهار داشت: سهم استان در طرح دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، ۷۰ تا ۸۰ هزار واحد است که اجرایی شدن آن نیاز به عزم جدی و همدلی با مردم دارد.

در هشتاد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان مباحث و مصوبات مختلفی درباره احداث مسکن برای اقشار مختلف مردم مانند ایثارگران و محرومان مطرح و درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha