کد خبر: انتقال-آب-از-خط-خلیج-فارس-برای-تامین-آب
۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دیدار استاندار کرمان با معاون آب و آبفای وزیر نیرو زینی وند، استاندار کرمان در ادامه رایزنی های هفته گذشته برای تخصیص و انتقال آب از خط خلیج فارس به کرمان و برخی شهرهای شمالی استان با هدف تامین آب شرب این شهرها با دکتر تقی زاده خامسی معاون آب و آبفا وزارت نیرو دیدار و گفت وگو کرد.

در این نشست که روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه در تهران برگزار شد، زاهدی نماینده کرمان و راور، مهندس طاهری مدیرعامل آب و آبفای استان کرمان و رشیدی مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان هم حضور داشتند.

در این جلسه در خصوص چگونگی تخصیص آب شرب توافقات اولیه صورت گرفت.

مقرر شد به منظور تسریع در اجرای خط لوله انتقال آب از همه ظرفیت های استان، وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه و وزارت صمت استفاده شود.

همچنین دیدار زینی‌وند استاندار کرمان و زاهدی نماینده کرمان و راور با رزم‌حسینی، وزیر صمت با موضوع پیگیری اجرای طرح انتقال آب از خط خلیج فارس به کرمان و برخی شهرهای شمالی استان با هدف تامین آب شرب این شهرها برگزار شد.

زینی‌وند استاندار کرمان امروز در دیدار با تعدادی از سرمایه‌گذاران در تهران گفت: استان در بخش‌های کشاورزی، معدن، گردشگری و صنعت دارای ظرفیت‌های زیادی است که باید زمینه فعال شدن آن‌ها مهیا شود.

زینی‌وند تصریح کرد: استان کرمان یکی از نقاط هدف محور توسعه شرق کشور است.

استاندار کرمان افزود: به سرعت و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی از سرمایه‌گذاری در استان حمایت می‌کنیم. حجت‌الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار هم در این نشست حضور داشت.

ازسویی استاندار کرمان در ادامه جلسات کاری‌اش در تهران، به منظور اخذ مجوز برای افزایش ظرفیت تولید مرغ در استان با دکتر مرتضی رضایی معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از توضیحات دکتر زینی‌وند درباره روند تولید و مصرف گوشت مرغ در استان، مقرر شد ظرفیت تولید مرغداری‌های موجود تا سقف ۹۰۰ هزار قطعه جوجه افزایش یابد و سرمایه‌گذاری‌های جدید هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن در استان صورت گیرد تا بازار تولید و مصرف به تعادل برسد. در این دیدار عباس سعیدی مدیرکل جهادکشاورزی شمال استان کرمان نیز حاضر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha