کد خبر: افزایش-غلظت-آلاینده‌ها،-کاهش-دید-و-کی
۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۹:۵۸

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی ، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌ویکم آذر و روزهای آینده تشریح کرد.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جوی آرام پیش‌بینی می‌شود، گفت: این شرایط، زمینه را برای افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش دید و کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت در طول هفته پیش‌رو به‌ویژه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه فراهم کرده است.

رفیعی با اشاره به کاهش قابل توجه کیفیت هوای شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک و تبریز به‌ویژه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، پیش‌بینی کرد: باتوجه‌به هشدار آلودگی سطح زد، امروز در تهران و اراک و روز دوشنبه تهران، اراک و اصفهان و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه و تبریز شاهد افزایش شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس خواهیم بود.

به‌گفته وی، در مناطق صنعتی و پرتردد نیز احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها به ویژه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود؛ بنابراین هم‌وطنان به خصوص سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری، از هرگونه رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین درباره وضعیت جوی در ۲۴ ساعت آینده نیز اعلام کرد:‌ در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و روز دوشنبه علاوه‌بر این مناطق در شمال خراسان رضوی و شرق استان اردبیل باران پراکنده و در ارتفاعات برف خواهد بارید.

رفیعی با بیان اینکه از روز دوشنبه تا پایان وقت چهارشنبه نیز در مناطق شرق کشور کاهش قابل توجه دما همراه با وزش باد و احتمال ریزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: از اواخر وقت پنج‌شنبه نیز سامانه بارشی بعدی از نوار غربی وارد کشور می‌شود که در نتیجه در روزهای جمعه و اوایل هفته آینده در نیمه غربی کشور بارش‌های خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی، آب‌های خلیج فارس را امروز و دریای عمان را روز سه‌شنبه مواج پیش‌بینی کرد و افزود: تهران نیز امروز آسمانی صاف همراه با غبار محلی خواهد داشت که در ساعات بعد از ظهر غبارآلود خواهد شد؛ همچنین حداکثر دمای تهران ۱۸ درجه بالای صفر و حداقل دما برای فردا به سه درجه بالای صفر خواهد رسید.

رفیعی، امروز سردترین مرکز استان را شهرکرد با دمای حداقل هشت درجه زیر صفر گزارش داد و گفت: پس از آن زنجان با شش درجه زیر صفر و مراکزی از جمله همدان، بجنورد، مشهد و اردبیل با پنج درجه زیر صفر به‌عنوان سردترین مراکز استان گزارش‌ شده‌اند؛ اما در مقابل گرم‌ترین مرکز استان دیروز بندرعباس با دمای حداکثر ۲۶ درجه بالای صفر گزارش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha