کد خبر: استفاده-از-ماسک-تا-بیش-از-90-درصد-در-پیشگی
۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا 10 درصد افزایش داشته و از هزار نفر به 1100 نفر در هر روز رسیده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمدحسن درخشان  اظهار کرد: میزان مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزایش 10 درصدی همراه بوده و از میانگین هزار نفر به 1100 نفر مراجعه کننده در هر روز رسیده و از مجموع مراجعات روزانه پاسخ تست شش درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز منتخب کرونا مثبت بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین موارد کووید مثبت افراد واکسن نزده و همچنین کسانی که دُزهای دوم و سوم را به دلایل غیرموجه به تأخیر انداختند،بودند و در اینجا نقش کلیدی دُزهای تکمیلی به‌ویژه دُز سوم بیش از پیش احساس می‌شود.

دکتر درخشان با بیان اینکه زدن 3 دُز واکسن کرونا نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت جامعه دارد، اما انجام این کار به تنهایی کافی نیست، خاطرنشان کرد: درست است که بطور مکرر تأکید بر انجام واکسیناسیون کامل می شود، اما باید بدانیم که تزریق هر 3 دُز به معنای ایمنی 100 درصدی نبوده و نیست و باید همچنان پس از اتمام واکسیناسیون استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در دستور کار همه ما قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: در شرایط فعلی که درگیر ویروس اومیکرون هستیم نقش و اهمیت انجام واکسیناسیون کرونا بیش از احساس می‌شود و تزریق هر 3 دُز واکسن کرونا نقش بسیار مهمی در پیشگیری از ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا دارد؛ همچنین این نکته بسیار مهم هم قابل ذکر است که استفاده از ماسک تا بیش از 90 درصد در پیشگیری فردی و خانوادگی از ویروس اومیکرون مؤثر بوده و هست و حتی اگر هر 3 دُز هم زده شود، ماسک نباید کنار گذاشته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha