کد خبر: آموزش-بیش-از-1200-نفر-در-خانه‌های-هلال-یزد
۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۲۷
آموزش بیش از 1200 نفر در خانه‌های هلال یزد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ حامد صدیقی گفت: آموزش همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات با هدف ایجاد تاب آوری مردم مناطق و محلات در برابر آسیب های محیطی، حوادث و سوانح در سراسر استان در خانه های هلال برگزار می شود.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: از ابتدای مرداد ماه تاکنون در 20 خانه هلال فعال و 100 مربی هلال احمر بیش از 1200 نفر در رده های مختلف سنی (405 نفر کودک و نوجوان، 379 نفر جوان، 426 نفر بزرگسال) این آموزش ها را فرا گرفتند و این طرح مبتنی بر نیاز محلی آموزش گروه های مختلف جامعه بر اساس رده سنی و نیازشان در زمینه کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات ادامه خواهد یافت.

وی، با بیان اینکه این دوره ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شده است، گفت: در راستای جلوگیری از شیوع کرونا، دوره های آموزشی با حضور حداکثر ۱۰ نفر و در فضای باز برگزار شد و ایجاد تاب آوری و آمادگی جامعه در برابر حوادث و کاهش آسیب ها و اثرات حوادث از جمله اهداف ارائه این آموزش ها است.

صدیقی با اشاره به آموزش و توانمندسازی نیروهای داوطلب خانه های هلال به عنوان بازوان جمعیت هلال‌احمر، افزود: تجهیز و ارتقای کیفی فعالیت خانه های هلال با هدف بهره مندی آحاد جامعه از این مراکز از اهداف مهم جمعیت هلال‌احمر در روستاها و محلات است.

وی افزود: بعد از به پایان رسیدن این دوره وآموزش های اولیه، شرکت‌کنندگان ضمن سازمان‌دهی در تیم‌های مختلف جوانان، امدادگران و داوطلبان سایر آموزش‌های رسمی جمعیت هلال احمر را پشت سر می‌گذرانند و با شرکت در مانورهای محلی و سایر برنامه‌های داوطلبان، آمادگی جامعه را مقابل حوادث و بلایای طبیعی بالا می‌برند.

گفتنی است، مرحله اول برگزاری دوره های آموزش همگانی تا پایان شهریورماه در خانه های هلال استان ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha