کد خبر: آمادگی-کامل-آموزش-و-پرورش-برای-ترویج-و-گ
۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۳۰
آمادگی کامل آموزش و پرورش برای ترویج و گسترش آموزه های «صحیفه سجادیه»

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یا اشاره به فرصت ها و ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش تأکید کرد که آمادگی کامل داریم برای ترویج و گسترش آموزه های صحیفه سجادیه گام های موثر برداریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری، در راستای سیاست های تحولی فعالیت های قرآن، عترت و نماز در دیدار با حجت السلام والمسلیمن محمد صادق کفیل، مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه اظهار کرد: باید با تولید محتوای مناسب دانش آموزان تشنه معارف اهل بیت (علیهم السلام) را به صورت هنرمندانه و هوشمندانه از این معارف سیراب نمائیم تا آن را در زندگی روزمره خود بکار ببندند.

وی افزود: باید معارف اهل بیت (علیهم السلام) را از مهجوریت خارج کنیم و با توجه به ظرفیت هاو فرصت های تربیتی موجود در آموزش و پرورش بتوانیم در ترویج و تعمیق این فرهنگ ناب در بین دانش آموزان تلاشی مضاعف کنیم.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما در حوزه فعالیت های قرآن، عترت و نماز به دنبال تسهیل و اصلاح روش ها و شیوه ها و تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف هستیم تا بتوانیم از تمام فرصت های تربیتی به نفع دانش آموزان بهره ببریم.

وی تصریح کرد: آمادگی کامل داریم برای ترویج و گسترش آموزه های صحیفه سجادیه گام های موثری برداریم.

در ادامه جلسه حجت السلام والمسلیمن محمد صادق کفیل گفت: آموزش و پرورش مجموعه ای اثر گذار در زمینه تربیت دینی است.

وی افزود: معتقدیم صحیفه سجادیه از نظر بُعد تربیتی برای تغییر و اصلاح جامعه کافی است و باید کاری کنیم که افراد جامعه با این کتاب ناب انس بگیرند تا شاهد تغییر برخی از ناهنجاری ها در جامعه باشیم.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی تربیت آینده سازان کشور می تواند در ترویج و تعمیق معارف ناب صحیفه سجادیه بسیار اثر گذار باشد.

لازم به ذکر است در این دیدار مواردی از جمله محتوای مسابقه صحیفه سجادیه دانش آموزان و برگزاری دوره ضمن خدمت فرهنگیان با موضوع صحیفه سجادیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha