کد خبر: آمادگی-دانشگاه-علوم-پزشکی-مشهد-برای-مو
۱۱ دی ۱۴۰۰، ۸:۴۱

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمادگی این دانشگاه برای مواجهه احتمالی با پیک کرونا خبر داد و اظهار کرد: خدمات رسانی به بیماران و مراجعین به صورت سطح بندی شده و با مشارکت بخش خصوصی ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر محمد علی کیانی در نشست فوق العاده قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شامگاه جمعه برگزار شد، با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای ذخیره سازی داروهای مورد نیاز انجام شده است خاطر نشان کرد: همچنین ارتقاء پروتکل های درمانی و ارائه خدمات درمانی یکسان در تمامی سطوح و مراکز درمانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی 40 درمانگاه منتخب بر اساس نرخ مصوب، نسبت به ارائه خدمات تست رپید اقدام می کنند که نشانی این مراکز از طریق سایت دانشگاه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید خاطر نشان کرد: همچنین علاوه بر این، آزمایشگاه ها، کلینیک ها و درمانگاه های سطح شهر نیز نسبت به انجام تست رپید اقدام خواهند کرد تا بتوان روند بیمار یابی را به شکل گسترده ای انجام داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: خدمات در سطوح یک و دو خدمات رسانی به بیماران باید به صورت کیفی و کمی گسترش یابد تا از بروز ازدحام در بیمارستان ها و نیاز بیماران به خدمات بستری جلوگیری شود.

دکتر محمد کیانی با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون دز سوم کرونا علاوه بر سالمندان و بیماران خاص، برای گروه های هدف بالای 18 سال نیز در تمامی مراکز واکسیناسیون در حال اجراست تصریح کرد: در شرایط حال حاضر با توجه به شناسایی موارد ابتلا به سویه امیکرون در سطح کشور، بهترین راهکار پیشگیری از بروز پیک کرونا،انجام کامل واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه ذخیره واکسن در مناطق زیر پوشش دانشگاه در شرایط مطلوبی است از تمامی گروه های هدف که تا کنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده اند خواست در اسرع وقت نسبت به آن اقدام نمایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه علائم این سوش، همانند یک سرماخوردگی است و تب، تعریق به ویژه در شب هنگام، خارش گلو، سرفه های خشک، سردرد، دردهای عضلانی از علائم این بیماری محسوب می شود تاکید کرد: در پیک های کرونا نباید به سمت مسائل خوشبینانه رفت و هر گونه علائم شبیه به سرماخوردگی باید ابتلا به کرونا تلقی شود مگر اینکه با انجام آزمایش خلاف آن ثابت شود.

خبرنگار: سیمین سلیمانپور مقدم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha