خبرگزاری سلامت: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی و نزاع‌های موجود در جامعه و برخی خانواده‌ها، از اجرای طرح «تاب‌آوری اجتماعی» در استان‌های کشور خبر داد.

دکتر اطهره نژادی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان ریاست جمهوری، در گفتگو با برنامه «ره‌آورد» رادیو سلامت تصریح کرد: اجرای طرح «افزایش تاب‌آوری اجتماعی» با کمک استانداری‌ها عملیاتی می‌شود. البته سال گذشته این طرح در برخی استان‌ها اجرایی شد و طی سال جاری در سطح کشور به صورت طرح ملی کامل خواهد شد.

نژادی اذعان داشت: تاب‌آوری اجتماعی فرآیند منطبق شدن با شوک‌ها، تهدیدها و همه منابع استرس‌زا است و تاب‌آوری به معنای ظرفیت بازگشتن به حالت قبل است. بررسی گزارش‌های مختلف حاکی از آن است بسیاری از مسائلی که به عنوان موضوعی جدی در حوزه تحکیم بنیان خانواده و آسیب‌های اجتماعی با آن مواجه هستیم، از کم طاقتی افراد ناشی می‌شود.

این مقام مسؤل خاطرنشان کرد: افراد تاب‌آور سازمان‌های تاب‌آور را می‌سازند و اگر قرار است به تحکیم بنیان خانواده و روابط اجتماعی موثر و با آرامش دست یابیم، باید از طریق آموزش‌های صحیح آغاز شود.

به گفته وی، این طرح به طور خاص در قالب آشنایی با مفاهیم، چگونگی و روش‌های ارتقای تاب‌آوری اجتماعی به آموزشگران ارائه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان ریاست جمهوری در رابطه با تعریف نقش کارآفرینان در اجرای این طرح اذعان داشت: در این حوزه به طور خاص در طرح مذکور جایگاهی دیده نشده، اما برای سال جاری طرحی مبنی بر کارآفرینی و آموزش آن در دست ارزیابی است که به عنوان نمونه می‌توان به آموزش «حقوق فردی، خانوادگی و اجتماعی» به دختران و پسران مقطع متوسطه اشاره داشت که سال گذشته در 14 استان اجرایی شد و امسال به صورت ملی عملیاتی می‌شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha