کد خبر: آخرین-وضعیت-کرونا-در-استان-سیستان-و-بلو
۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۷:۰۲
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا، در بازدید از مراکز درمانی زاهدان درباره آخرین وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طبق آمار جمع‌آوری شده از دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان تا ساعت 8 صبح امروز تعداد 759 بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری‌ شده‌اند که از این تعداد 453 نفر در زاهدان، 124 نفر در زابل و 182 بیمار کرونا مثبت در ایرانشهر بستری هستند.
وی در تشریح  آمار بیماران تنفسی با بیان این‌که 410 بیمار بستری، تست مثبت کرونا داشته‌اند، گفت: تعداد 32 بیمار با تست منفی کرونا بستری هستند و 317 نفر نیز مشکوک به کرونا هستند.
دکتر جهانپور ادامه داد: در منطقه تحت پوشش استان، تخت بستری برای بیماران کرونایی آماده سازی شده و تخت خالی و ICU حسب لزوم در اختیار است‌.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: اعمال محدودیت‌ها، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مراجعه زودهنگام به مراکز خدمات سلامت و مراکز 16 ساعته و اقدام زودهنگام، می‌تواند پایداری نسبی در وضعیت بیماری در استان را به سمت سیر نزولی سوق دهد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو عنوان کرد: کیت تشخیص آزمایشگاهی، واکسن کرونا، کیت رپید تست، دارو و ملزومات پزشکی، حضور تیم‌های واکنش سریع، مداخلات به هنگام در مدیریت و کنترل بیماری و ارزیابی اثربخشی مداخلات در شرایط قابل قبولی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha