به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، ‎‏‎مهندس طاهر موهبتی در مراسم معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت:یکی از رویکردهای اصلی و مهم دولت تدبیر و امید از ابتدا سلامت بود که مجلس شورای اسلامی هم به این مساله توجه اساسی داشت؛ بدون تردید در حوزه سلامت اتفاقات خوبی از جمله تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در ایرانشهر و پذیرش دانشجوی پزشکی رخ داد که همه به آن اذعان دارند.

‎‏‎معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از چهره های شناخته شده و برجسته علمی است افزود: انتظار می رود فعالیت های علمی در این نقطه از کشور نسبت به گذشته شرایط بهتری پیدا کند، چرا که پیشرفت و توسعه لازمه کشور بوده و باید در این مسیر حرکت کرد.

‎‏‎وی با تاکید بر تعامل و همدلی مجلس و دولت در حل مشکلات حوزه سلامت و افزایش خدمات ارزشمند بهداشت و درمان تصریح کرد: کسب رضایت در خدمت رسانی به مردم و گشایش مشکلات مردم می تواند برای هر مدیری در پایان کار آرامش قلبی ایجاد کند، بدون شک توفیق خدمت در حوزه سلامت گرانبهاتر از هر خدمتی بوده و خوش به سعادت آنهایی که در این حوزه فعالیت می کنند.

‎‏‎مهندس موهبتی با اشاره به اینکه خدمت رسانی در حوزه سلامت به ویژه در مناطق محروم ارزش و عظمت بسیاری دارد گفت: از فرصت ها و موقعیت ها باید با تعامل و همکاری در خدمت رسانی به مردم استفاده کرد، در حال حاضر شرایط خاصی به لحاظ شیوع کرونا در کشور حاکم است و کادر درمان و تمام فعالان در عرصه سلامت حماسه آفریدند.

‎‏‎وی با تاکید بر روحیه انسان دوستانه میان مردم ادامه داد: کرونا نشان داد که هنوز روحیه جهادی و حماسی در کشور وجود دارد و در طول ماه های گذشته فرزندان این مرز و بوم در خط مقدم مبارزه با کرونا از جان خود گذشته و تلاش های بسیاری کردند، لذا مراقبت از تاب آوری نظام سلامت ضرورتی انکارناپذیر است.

‎‏‎معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزارت بهداشت، با انتقاد از رویه های غیرانسانی کشورهای غربی و آمریکا در تحریم ملت ایران و محکومیت ترور ناجوانمردانه دانشمند صنعت دفاعی و هسته ای شهید فخری زاده که نشان از  درماندگی و ناتوانی دشمنان کشورمان بود، افزود: با وجود مشکلات بسیار در درمان بیماران کرونایی به لحاظ تحریم های ظالمانه، اما با تلاش تولیدکنندگان داخلی در تولید تجهیزات و داروهای مورد نیاز، حماسه بزرگی رقم خورد و شهید بزرگوار فخری زاده در امر کیت های تشخیصی و مراحل مقدماتی تولید واکسن کرونا زحمات بسیاری کشیدند که جای قدرشناسی دارد.

‎وی ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان خاطرنشان کرد: البته قدردانی از کادر درمان با مراقبت از سلامتی خودمیسر  خواهد بود.

مهندس موهبتی در پایان ضمن تقدیر  از زحمات آقای دکتر امینی فرد،  حکم انتصاب آقای دکتر کردی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به وی اعطا شد.

‎در سفر معاون‌ حقوقی مجلس و امور استانها به ایرانشهر، از پروژه های در حال ساخت این دانشگاه بازدید بعمل آمد و در ادامه نیز با حضور بر سر مزار مرحوم دکتر امینی فرد نماینده فقید ایرانشهر یادوخاطره این نماینده مجلس دهم گرامی داشته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha