کد خبر: ۷۵۰-تن-میوه-شب-عید-در-استان-سمنان-توزیع
۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۵۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، علی تشنه دل در هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان سمنان که در استانداری برگزار شد، با اعلام این خبر، افزود: روند خرید ۷۵۰ تن میوه تنظیم بازار ایام پایانی سال و شب عید شامل ۲۵۰ تن سیب و ۵۰۰ تن پرتقال در استان آغاز شده است و از تمام ظرفیت های موجود شامل سردخانه ، لجستیک ، شبکه توزیع و غیره در راستای اجرای مطلوب و بهینه طرح استفاده می شود.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود اضافه کرد: توزیع کالاهای اساسی در مناطق محروم و با رویکرد روستا محور با همکاری بسیج اصناف انجام می شود و کالاهایی از قبیل برنج ، شکر ، روغن نیمه جامد و غیره توزیع شده است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان سمنان تصریح کرد: ۵۲۶ تن سهمیه شکر استان می باشد که ۲۰ درصد برای واحدهای تولیدی و مابقی با قیمت مصرف کننده ۸۷۰۰ تومان بصورت بسته بندی به واحدهای صنفی جهت عرضه در سطح بازار توزیع می شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ تن روغن مایع بصورت دپو و ذخیره موجود است و در بحث روغن مایع مشکل خاصی نداریم و طبق آمار وزارت صمت عرضه روغن جامد در کشور در حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

تشنه دل با توجه به افزایش قیمت برخی میوه جات در مرکزاستان تاکید کرد: تاسیس میادین عرضه مستقیم میوه و تره بار بسیار ضروری می باشد که این امر با همکاری شهرداری ، فرمانداری و سازمان صمت در دست پیگیری می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در پایان بیان کرد: در این جلسه گزارشی از وضعیت بازار و نحوه استفاده از ظرفیت دام استان در تامین گوشت قرمز استان ارائه و پیرامون مواردی از قبیل توزیع شکر خانوار استان ، قیمت و نحوه توزیع روغن موتور و قیمت مرغ قطعه بندی و مرغ بدون آنتی بیوتیک بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha