کد خبر: ۳۶۰۰-امدادگر-خراسان-جنوبی-آموزش-دوره-ه
۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸
۳۶۰۰ امدادگر خراسان جنوبی آموزش دوره های توان افزایی را فرا گرفتند

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد حمزه اسعد زاده با اشاره به اهمیت کار هلال احمر در امر امداد و نجات، بیان کرد: تیم‌های عملیاتی، امدادگران و نجات گران باید قبل از وقوع حادثه آمادگی‌های لازم برای رویارویی با حوادث را کسب کنند.

وی ادامه داد: هرچه آموزش‌های امدادی را به سطوح مختلف جامعه هدایت کنیم، کمک شایسته ای به امداد و نجات می‌شود.

اسعد زادا با بیان اینکه برنامه‌هایی در راستای حفظ آمادگی امدادگران و مرور تمرین‌ها و آموزش‌ها در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در نیمه نخست سال جاری سه هزار و ۶۰۴ امدادگر آموزش های ارائه شده در دوره های توان افزایی و مرور تمرین ها را فرا گرفتند.

اسعدزاده برگزاری ۹۴ مانور و تمرین های عملیاتی برای ۹۱۶ شرکت کننده، توان افزایی پنجشنبه های پایگاه های امداد و نجات برای هزار و ۴۹۵ و برگزاری توان افزایی پنج شنبه های امدادی کارکنان برای ۲۲۰ نفر  را از جمله اقدامات انجام شده در راستای مرور دانسته های امدادگران و افزایش سطح توانمندی آن ها عنوان کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی توان افزایی نیروهای عملیاتی شعب برای ۷۰۳ داوطلب را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: دوره تخصصی عمومی امداد برای ۲۲ شرکت کننده و دوره های تخصصی جاده و نجات برای ۳۱ نفر در راستای ارتقای توان عملیاتی هلال احمر برای آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه انجام شده است.

اسعد زاده برگزاری ۲۵ دوره باز آموزی شهرستانی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: ۲۷۰ داوطلب آموزش های ارائه شده در این دوره ها را فراگرفته اند.

وی ادامه داد: این آموزش ها در زمینه امدادهای جاده ای، ارتفاع، آوار، اسکان و  پیش بیمارستانی بوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: برگزاری این گونه از برنامه های آموزشی همواره مورد توجه بوده و در طول سال در قالب طرح های مختلف اجرایی می شود.

اسعد زاده ادامه داد: نیاز است امدادگران هم متناسب با افزایش پیشرفت علم و حوادثی که به طبع صنایع جدید رخ می‌دهد، مجهز شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha