کد خبر: ۲۷-میلیارد-دلار-ارز-صادراتی-به-کشور-باز
۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی رییس کمیسیون اقتصادی در مجلس  با اشاره به ضرورت توسعه تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی، گفت: با افزایش مشوق‌ها و روان سازی فضای صادراتی، توسعه صادارت غیرنفتی محقق خواهد شد این در حالی است که در شرایط کنونی هیچ بهانه ای نمی تواند ناتوانایی کشور در 2 برابر کردن حجم صادرات را توجیه کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید موانع پیش روی صادرات برداشته شود، افزود: روان سازی تجارت خارجی، پشتیبانی و حمایت دولت، فعال سازی دپیلماسی اقتصادی، استفاده از ظرفیت رایزنان بازرگانی، ایجاد مشوق های صادراتی و... موجب رشد صادارت می شود.

مدل مناسبی برای فعالیت رایرنان اقتصادی تعریف نشده است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در حال حاضر دولت مدل مناسبی برای فعالیت رایرنان اقتصادی تعریف نکرده است، اظهار کرد: در حال حاضر کمیسیون اقتصادی موضوع بازگشت 27 میلیارد دلار منابع حاصل از ارز صادراتی مربوط به صادرات غیرنفتی را پیگیری کرده و پیشنهادات نمایندگان برای بازگشت این ارز را مورد بررسی قرار می‌دهد.

رییس کمیسیون اقتصادی در مجلس  اضافه کرد: در حال حاضر راهکارهای بازگشت ارز صادراتی در حال جمع آوری است تا بسته های سیاستی و مشوق‌های لازم برای افزایش صادرات و توسعه تجارت تدوین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha