کد خبر: یک-چهارم-مردم-جهان-محروم-از-واکسن-کرونا
۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۹

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  العالم ، محققان اظهار داشتند: بیش از نیمی از دوزهای برنامه ریزی شده واکسن کروناویروس توسط کشورهای با میزان درآمد بالا از قبیل ایالات متحده، ژاپن و استرالیا خریداری شده که با توجه به این شرایط ممکن است تا سال ۲۰۲۲ میلادی واکسن بیماری کووید-۱۹ در دسترس یک چهارم مردم جهان قرار نگیرد.

در این بررسی آمده است: این کشورهای ثروتمند نزدیک به ۷.۵ میلیارد دوز واکسن کووید-۱۹ را از پیش سفارش داده اند که برای واکسیناسیون ۳.۷۶ میلیارد نفر در برابر این بیماری کافی است. بیش از نیمی از دوزهای واکسن به کشورهایی با درآمد بالا روانه می شود که ۱۴درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

هنگام آماده سازی این گزارش، ایالات متحده یک پنجم مجموع موارد ابتلا به کووید-۱۹ در جهان را به خود اختصاص داده بود اما ۸۰۰ میلیون دوز واکسن برای خود ذخیره کرده است. ژاپن و استرالیا کمتر از یک درصد موارد ابتلا به این بیماری را تشکیل می دهند اما گزینه های یک میلیارد دوز واکسن را مطرح کرده‌اند.

محققان پیش بینی کرده اند که ۱۳ تولید کننده اصلی واکسن که روی واکسن های کروناویروس کار می کنند قادر هستند نزدیک به ۶ میلیارد دوره واکسن را تا پایان سال ۲۰۲۱ تولید کنند.

در این تحقیق آمده است: کشورهای با درآمد بالا بیش از نیمی از دوزهای واکسن را از ۱۳ تولید کننده اصلی واکسن پیش خرید کرده و کشورهای کم درآمد و متوسط نیز با وجود اینکه بیش از ۸۵ درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند، مابقی دوزهای واکسن را در اختیار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha