کد خبر: یونیسف-و-who-برای-تسریع-در-سلامتی-و-رفاه-دو
۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷
یونیسف و WHO برای تسریع در سلامتی و رفاه دوباره همکاری می‌کنند!
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از WHO، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و یونیسف (Unicef) امروز یک چارچوب مشترک برای همکاری جدید را امضا کردند که تلاش‌های مشترک بهداشت عمومی را تسریع می‌بخشد و بیش‌ترین جمعیت‌های آسیب پذیر و در حاشیه را در اول جدول قرار می‌دهد. چارچوب همکاری استراتژیک جدید با همکاری 70 ساله قوی بین دو سازمان ساخته شده و چهار حوزه استراتژیک را برای توجه و اقدام فوری در همه سطوح سازمان اولویت بندی می‌کند: پوشش بهداشت جهانی از طریق روش مراقبت‌های بهداشتی اولیه و سیستم‌های بهداشتی، سلامت روان و رفاه و رشد روانشناختی موارد اضطراری بهداشت عمومی و تغذیه کامل مادر و کودک از جمله‌ی این استراژی‌ها هستند. علاوه بر این، این دو سازمان برنامه مشترک جدیدی در زمینه بهداشت روان، بهزیستی و رشد روان کودکان و نوجوانان امضا کردند. این تلاش مشترک 10 ساله باعث ارتقا سلامت روان، بهزیستی و رشد روانی، افزایش دسترسی به مراقبت از شرایط بهداشت روانی، کاهش رنج و افزایش کیفیت زندگی در کودکان و نوجوانان و مراقبان آن‌ها می‌شود.

همکاری یونیسف و WHO برای نیازهای فوری نوجوانان

هر دو سازمان به ویژه نگران نیاز فوری به منظور حل بهتر مسائل مربوط به نوجوانان هستند. افسردگی یکی از مهم‌ترین دلایل بیماری و ناتوانی در نوجوانان بوده و خودکشی دومین علت مرگ در نوجوانان است. مشارکت-who-و-یونیسف هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف، گفت: بیماری همه‌گیر COVID-19 شکاف‌های زیادی را در دسترسی به خدمات بهداشتی، رفاهی و تغذیه‌ای در بین کودکان و جمعیت‌های آسیب پذیر نشان داده است. وی افزود: هرگز نیاز فوری دیگری برای همکاری مشترک وجود نداشته است. این چارچوب جدید به ما در تقویت سیستم‌های بهداشتی و غذایی و سرمایه گذاری در زمینه بهداشت روان و حمایت روانی در هر کشور در جهان کمک خواهد کرد. بیش از 70 سال، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و یونیسف (UNICEF) در سراسر جهان برای اطمینان از زنده ماندن و رشد کودکان و بهره مندی از یک محیط امن و تمیز با یک‌دیگر همکاری کرده‌اند. این دو سازمان برای تأمین تأثیرات بهداشتی، ایمن سازی، تغذیه، اچ آی وی و مداخلات رشد زودرس کودک و همچنین خدمات بهداشتی آب و بهداشت در هر منطقه از جهان، از جمله در شرایط بحرانی و خطرناک، همکاری کرده‌اند.

WHO: تمام کودکان باید زنده بمانند!

دکتر تدروس آدانوم گبریزوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت: در قلبِ کار ما با یونیسف این نکته مشاهده می‌شود که هر کودکی نه تنها زنده می‌ماند بلکه در نهایت رشد کرده و جوامع و نسل‌های آینده را دگرگون می‌سازد. مشارکت-who-و-یونیسف با قدردانی و احترام فراوان نسبت به نقش‌های منحصر به فرد و مکمل خود، ما در تعهد خود برای دستیابی به سلامتی برای همه با هم ایستاده‌ایم. همانطور که این همه‌گیری نشان می دهد، تا زمانی که همه افراد در امنیت نباشند، هیچ کس در امان نیست.
  • (او در این سخن خود افراد از کشورهای مختلف و شرایط خاص را از عوام مردم و کشورهای پیشرفته جدا نکرده است.)
امروز، WHO و یونیسف به همکاری برای جلوگیری از بیماری همه‌گیر COVID-19 و اطمینان از دسترسی هر خانم و هر کودکی به خدمات بهداشتی ضروری مورد نیاز از جمله واکسیناسیون و معاینات بهداشتی ادامه می‌دهند. این دو سازمان همچنین در تلاشند تا از كشورها برای معرفی و تحویل واكسن‌های COVID-19 تحت نام ( ابتكار دسترسی به ابزارهای COVID-19 و شتاب دهنده‌ها (ACT-A))، همراه با Gavi  CEPI و شرکای ایمن سازی جهانی، حمایت كنند. علاوه بر این، سازمان ها سیستم‌های بهداشتی را از طریق مراقبت‌های بهداشتی اولیه، همانطور که در بیانیه آستانه و بیانیه سطح بالا سازمان ملل در مورد UHC توافق شده است، تقویت می‌کنند تا دستیابی به اهداف پوشش بهداشت جهانی و هدف توسعه پایدار 3 (Sustainable Development Goal 3) را تا سال 2030 تسریع کنند.    

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha