کد خبر: یاری-رساندن-به-بیماران-سکته-قلبی-ومغزی
۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر حسن خداپرست، با اشاره به اینکه بیمارستان قائم(عج) تنها مرکز درمانی است که کد 724 در آن به صورت کامل اجرایی می شود، خاطر نشان کرد: بیمارانی که توسط تکنسین اورژانس 115 تشخیص سکته مغزی داده می شوند، سریع و بدون فوت وقت به سی تی اسکن ارجاع داده می شوند و از سی تی اسکن به بخش نورولوژی و مغز و اعصاب  برای ادامه درمان فرستاده می شود.

وی ادامه داد: سه گروه بیمار سکته مغزی وجود دارد که هر کدام بنابر شدت بیماری و وخامت حال نیازمند درمان های مختلفی هستند و این درمان ها در هفت روز هفته و 24 ساعته روز توسط دستیاران و اساتید نورولوژی به بیماران ارائه می شود.

دکتر خداپرست با بیان اینکه درمان دارویی با کمک داروهای ضد انعقاد خون برای بیمارانی که حال عمومی آنها خوب است انجام می شود، اظهار کرد: برای بیماران گروه سوم که نیاز به آنژیوگرافی دارند با دستگاه آنژیو گرافی قلبی، لخته خون خارج می شود تا به عملکرد مغز بهبود بخشیده شود اما برای گروه سوم که دچار خونریزی مغزی شدند و نیاز به مداخلات جراحی دارند؛ اساتید حتی در نیمه شب هم حضور می یابند و روند درمان بیمار به سرعت و دقت انجام می شود.

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) با اشاره به اینکه کد 247 برای بیماران سکته قلبی است که آنها نیز سریعا تحت درمان قرار می گیرند، گفت: کد 247 برای بیماران قلبی است که توسط پزشکان و دستیاران تخصصی بررسی می شوند و با تشخیص علت و شدت بیماری ، حتی در نیمه شب نیز درمان هایی مثل آنژیو پلاستی ، بالون،استنت انجام می شود و داروهای ضد انعقاد خون به بیمار داده می شود.

دکتر خداپرست با بیان اینکه در بیمارستان قائم(عج)حتی جراحی قلب نیز به صورت اورژانسی برای بیماران انجام می شود ، عنوان کرد: تمام تلاش برای نجات جان بیماران سکته قلبی و مغزی در این مرکز درمانی انجام می گیرد.

وی گفت: بیمارستان قائم(عج) تنها مرکز اجرا کننده کد 724 در منطقه شمال شرق کشور است و به دلیل هزینه های بالای درمانی این بیماران، بیمارستانهای خصوصی نیز تمایل چندانی به درمان این بیماران ندارند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha