کد خبر: گونه-انگلیسی-کرونا-احتمالاً-مرگبارتر
۴ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۳۹

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  العالم ، گونه انگلیسی ویروس کرونا -- B.1.1.7 -- که سرعت انتقال آن 50 تا 70 درصد بیشتر از سایر گونه‌هاست، احتمال مرگ و میر را نیز افزایش می‌دهد.

بنا بر نتایج مقدماتی چندین پژوهش، ابتلا به گونه انگلیسی ویروس کرونا ممکن است احتمال مرگ و میر را افزایش دهد. برای نمونه، بنا بر پژوهش دانشگاه بهداشت و داروهای استوایی لندن که 2 هزار و 583 مورد مرگ و میر را در میان 1.2 میلیون فرد مبتلا به کرونا در انگلیس بررسی کرده است، احتمال مرگ و میر مبتلایان به گونه انگلیسی ویروس کرونا در یک بازه زمانی 28 روزه در قیاس با سایر بیماران 30 درصد بیشتر است. این بدان معناست که اگر 1000 فرد بالای 60 سال به سایر گونه‌های کرونا مبتلا شوند، احتمالاً حدود 10 نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند. اما این رقم برای مبتلایان به گونه انگلیسی ویروس کرونا به 13 نفر افزایش می‌یابد.

البته به گفته پژوهشگران این افزایش نشان‌دهنده تأثیر قطعی گونه انگلیسی کرونا بر مرگ و میر مبتلایان نیست چرا که بررسی‌ها حکایت از آن داشت که نرخ مرگ و میر افراد بستری‌شده در بیمارستان پس از ابتلا به گونه‌های غیر انگلیسی و انگلیسی ویروس کرونا برابر است. همچنین برای نتیجه‌گیری قطعی درباره تأثیر این گونه از ویروس کرونا باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

به گفته پژوهشگران، شواهد موجود از اثربخشی واکسن‌های کرونا در درمان گونه انگلیسی ویروس کرونا حکایت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha