کد خبر: گزارش-هزینه‌های-پل-طبقاتی-صدر-و-امام-ع
۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۳۳
گزارش هزینه‌های پل طبقاتی صدر و امام علی به شورا نیامده است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر در جلسه دویست و هفتاد و نهمین شورای شهر تهران  و در جریان بررسی اصلاحیه بودجه 1399 شهرداری تهران سید حسن رسولی نائب رئیس برنامه و بودجه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه را قرائت کرد.

رسولی گفت:در لایحه اصلاح بودجه سال 99 شهردار تقاضا کردند که مبلغ ۳ هزار ۲۱۳ میلیارد  تومان از سرجمع اعتبارات جاری و هزینه ای جابه جا شود تا امکان انعطاف پذیری در پایان سال فراهم کند. جزو افتخارات مدیریت شهری است که فقط یک اصلاحیه بودجه دارد و امیدوارم شهرداری بتواند در سال 99 به 80 درصد منابع درآمدی خود را محقق کند که به نظر من شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد:  بر اساس نظر کمیسیون برنامه و بودجه این عدد باید کاهش ۷۲ میلیارد تومان به عدد 3 هزار و 141 میلیارد تومان کاهش پیدا کند.

رسولی درباره دلایل این کاهش گفت: ردیفی در بودجه شهرداری به عنوان تامین نیازهای مالی دانشگاه علمی و کاربردی است که کل رقم برای کل سال 950 میلیون تومان بوده است. در شورای پنجم اصلاحاتی در ساختار دانشگاه و تجدید نظر در رشته هایی مورد نیاز شهرداری است، صورت گرفت و بر اساس مصوبه شورا از اول مهر 97 به جز رشته های مصوب انجام هر نوع زهینه ریالی و یا در اختیار گذاشتن ساختمان ممنوع بوده است. بنابراین اضافه کردن  2 میلیارد تومان به این 950 میلیون تومان  از نظر کمیسیون توجیه ندارد و این پیشنهاد را در کمیسیون حذف کردیم.

رسولی ادامه داد:پیشنهاد دوم مربوط به بازپرداخت فاینانس پل صدر و بزرگراه امام علی است که 70 میلیارد تومان اینجا تقاضا شده است. این پیشنهاد به این دلیل رد شده  که شهرداری موظف بوده است گزارش نهایی قیمت تمام شده این دو پروژه به شورا ارائه کند. همچنان برای جامعه فنی و مهندسی کشور و حوزه عمران و تاسیسات شهری سوال است که این دو پروژه به ویژه پل صدر که برای آن مناقصه گذاشته شده و نهایتا به اتمام رسیده است، چه فاصله ای بین بهای اولیه تمام شده پروژه  و هزینه ای که به صورت رسمی ثبت شده است. شهرداری در این مورد به شورا گزارش ارائه نداده است.

رسولی درباره سومین حذفی اصلاحیه بودجه سال 99 ، گفت: شهرداری تهران تقاضا کرده است که  کارمزد بالاسری شرکت ها و سازمان ها  از قبیل شرکت یادمان سازه، خاکریز آب، سازمان مشاور مهندسی و سازمان مهندسی و عمران را صفر حساب کنیم. معنای این صفر حساب کردن هزینه بالاسری این است که این سازمان ها و  شرکتها از ماهیت شرکت مجری خارج شوند و هزینه های آنها همانند سایر اداری و تشکیلاتی شهرداری تائید شود.این هم محل ایراد مراجع نظارتی و ما از منظر برنامه ای و بودجه ای است و ما با آن مخالف هستیم. لذا اصلاح کردیم که آن بخش از هزینه های مازاد مورد نیاز این سه واحد از محل بالاسری سه درصدی به دلیل بحران کرونا و کاهش تخصیص پروژه ها قابل تامین نیست تامین شود.

به گفته رسولی بنابراین بند یک تبصره دوم لایحه این تغییر دادیم که سازمان فنی و مهندسی شهر تهران ، سازمان مشاور فنی و مهندسی، شرکت خاکریز آب و شرکت یادمان سازه مطابق مبلغ کارمزد بالاسری مشخص شده در بودجه مصوب اصلاحی به شرح جداول 2 تا 6 تعیین می شود.

رسولی افزود: درباره افزایش بودجه دانشگاه عملی کاربردی استدلال شهرداری است که 2 میلیارد تومان به حق التدریس اساتید بدهکار است. این اعداد و ارقام از نظر ما فاقد اعتبار و روایی بود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین، گفت: ردیف مربوط به بازپرداخت به فایناس پروژه های احداث تونل نیایش و دو طبقه شدن بزرگراه صدر و بزرگراه امام علی  گزارشی دریافت نشده و عملا خواسته نهاد ناظر یعنی شورا اعتنا نشده حذف شده است.

در نهایت کلیات اصلاحیه بودجه از سوی اعضای شورا به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha