کد خبر: گرچوشکین-مالک-کشتی-آمونیوم-نیترات-خ
۱۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۴۲
«گرچوشکین» مالک کشتی آمونیوم نیترات خلافی نکرده است!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Business Insider، بنا بر گزارش‌‌ها، مالک روسی گرچوشکین که کشتی پر از نیترات آمونیوم را که باعث انفجار بیروت شده است را رها کرده است توسط پلیس در قبرس بازجویی شده است.

گزارش‌ها حاکی هستند که ایگور گرچوشکین، مالک روسیِ کشتی‌ای که محموله عظیمی از مواد منفجره را به بیروت منتقل كرده بود و سال ها بعد منفجر شد، روز پنجشنبه توسط پلیس قبرس مورد بازجویی قرار گرفت.

گرچوشکین در سال 2014 MV Rhosus و محموله‌ی  آن یعنی 2750 تن آمونیوم نیترات انفجاری را رها کرد. مقامات لبنان تا انفجار فاجعه بار در روز سه شنبه این محموله را مسدود کرده بودند. به گزارش این-قبرس نیوز، پلیس گفت تاجری که دارای این محموله بود و در حال حاضر در قبرس ساکن است، برای بازجویی شدن توسط پلیس بسیار مایل بود.

گرچوشکین هیچ تخلفی انجام نداده است!

کریستوس آندروو سخنگوی پلیس قبرس به MailOnline به گفت که گرچوشکین مظنون به انجام هرگونه تخلف نیست، زیرا مقامات لبنانی مسئول وضعیت خطرناک این محموله بودند. گرچوشکین-مالک-کشتی این مواد قبل از انفجار فاجعه روز سه شنبه، به مدت شش سال در بندر بیروت نگهداری می‌شدند. طبق گفته‌های متعدد در رسانه‌های محلی آنجا، این فرد 43 ساله در لیماسول قبرس مستقر است. به گزارش بی بی سی، مقامات لبنانی مسئولان مربوطه که بارها و بارها درباره خطرات نگهداری مواد منفجره به آن‌ها هشدار داده شده بودند. در بازداشت خانگی قرار داده‌اند تا در جریان تحقیقات باشند. پلیس قبرس پس از اینکه گرچوشکین به عنوان مالک سابق Rhosus شناخته شد، به اینترپل و پلیس لبنان کمک کرد. گرچوشکین با هیچ گونه اتهامی روبرو نیست و احتمالاً هم چنین نخواهد بود. به گزارش رویترز، پلیس گفت كه جزئیات این مصاحبه كه هنوز علنی نشده است، به مقامات بیروت منتقل می‌شود. سخنگوی پلیس فرد مصاحبه شده با رویترز را شناسایی نکرد، اما یک منبع امنیتی بدون نام گفته است که این فرد گرچوشکین است. روزنامه سیبری بار تصویری را منتشر کرد که گفته می‌شود گرچوشکین است که روی موتورسیکلت قرار دارد. Business Insider قادر به تأیید صحت تصویر نیست. Business Insider نتوانسته است برای اظهار نظر به گرچوشکین دسترسی پیدا کند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha