کد خبر: گردهمایی-نواب-رئیس-بانوان-هیات-های-ورز
۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۳۸
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گردهمایی نواب رئیس بانوان هیات های ورزشی استان اصفهان با حضور مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان، علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و دیگر مسئولین به میزبانی باغ بانوان ناژوان برگزار شد.
مهین فرهادی‌زاد در این نشست اظهار داشت: خوشحالیم که توانستیم بستری مناسب برای توسعه ورزش بانوان فراهم کنیم و به خود می بالیم که ورزش بانوان به این جایگاه رسیده است، استان اصفهان در رشد و توسعه ورزش کشور اثرگذار می باشد، از ۶۶۹ ورزشکار بانوی ملی پوش در سطح کشور ۷۵ نفر از استان اصفهان هستند و این آمار بسیار خوبی محسوب می شود.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه استان اصفهان واقعا قطب ورزش کشور است، گفت: در بحث ملی پوشان و دعوت به اردوهای تیم ملی استان اصفهان در بخش بانوان پس از تهران در رتبه دوم می باشد و به نوعی اصفهان در ورزش کشور الگو دهنده و تاثیرگذار می باشد.
وی ادامه داد: ورزش تنها عرصه‌ای است که می‌توان با آن توانایی زنان را به بهترین شکل نشان داد، در بسیاری از رشته‌های ورزشی می‌توانیم در میادین بین المللی حضور داشته باشیم اما باید پوشش بانوان در فدراسیون‌های آسیایی و جهانی به تصویب برسد، ورزش بانوان در عرصه‌های مختلف توانست ارزش‌های جمهوری اسلامی را به کشورهای خارجی نشان دهد.
مهین فرهادی‌زاد پیرامون بودجه بندی فدراسیون های ورزشی بیان داشت: قرار است فعالیت‌های ورزش آقایان و بانوان ارزیابی شود و طبق ارزیابی بودجه دریافت کنند؛ باید توازن بین دختران و پسران برقرار باشد و خودمان باید این فضا را ایجاد کنیم.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص حضور اسپانسر در ورزش بانوان گفت: باید تلاش کنیم و پیگیری‌های لازم را برای پخش مسابقات بانوان داشته باشیم تا اسپانسرها به سمت ورزش بانوان سوق پیدا کنند.
وی در پایان با تقدیر از هیات بیماران خاص استان اصفهان افزود: در مسابقات جهانی پیوند اعضاء 7 ملی پوش اصفهانی حضور داشتند که همه آنها مدال‌های زیادی کسب کردند که جای خوشحالی دارد و همه باید به هیأت های بیماران خاص سطح کشور کمک کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز پس از صحبت های فرهادی زاد گفت:در این نشست اظهار داشت: شرایط و وضعیت ورزش بانوان استان اصفهان در سطح کشور از گذشته جایگاه مهمی برخوردار بوده است و نیمی از فعالیت اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در ورزش همگانی و قهرمانی توسط بانوان انجام می شود.
سید محمد طباطبایی افزود: در سایه تشریک مساعی، همراهی، همفکری و تلاش همه ارگانها در بخش ورزش بانوان، جایگاهی برای ورزش استان اصفهان رقم خورد که در سطح کشور سرآمد است اما باید زیرساخت‌های لازم برای فعالیت های ورزشی آنها مهیا شود.
وی ادامه داد: درخشش بانوان ورزشکار اصفهانی در میادین بین‌المللی مشهود است و با توجه به ظرفیت‌هایی که ورزش استان اصفهان وجود دارد، همراه با پیگیری فعالان ورزش بانوان بخشی از زیرساخت‌ها لازم ایجاد شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان استان اصفهان را از فقیرترین استان‌ها در بحث فضای ورزشی دانست و گفت: امیدواریم با کمک مسئولان گامی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی برداریم، ورزش بانوان در استان اصفهان مظلوم واقع شده است و این در حالی است که بانوان با حداقل امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته و افتخارات زیادی برای ورزش کشور کسب کرده اند.
علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای شهر اصفهان که خود یکی از حامیان ورزش استان محسوب می شود در این جلسه گفت: استان اصفهان در امور مختلف پیشتاز بوده است، هر اتفاقی در اصفهان بیافتد چه خوب و چه بد به سرعت قابل تسری به کل کشور است، معتقد هستیم که باید با جدیت در زمینه ورزش به خصوص ورزش بانوان کار کنیم.
وی با بیان اینکه ۱۵۰ ایستگاه ورزشی در سطح شهر اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: مردم به صورت خودجوش از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند، در ورزش هرچقدر برای ایجاد زیرساخت‌ها تلاش کنیم، باز هم کم است زیرا ظرفیت بالایی در بین جوانان وجود دارد، امیدواریم شاهد توسعه هرچه بیشتر ورزش در کشور باشیم.
علیرضا نصر اصفهانی در پایان افزود: باید بستری برای ورزش جوانان به ویژه بانوان ایجاد شود تا بدون دغدغه به ورزش بپردازند، چراکه با نگاه ویژه به ورزش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha