کد خبر: گام-بلند-پتروشیمی-شهیدتندگویان-برای-ش
۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۳
گام بلند پتروشیمی شهیدتندگویان برای شکست کرونا

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت  به نقل از شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان، هم‌زمان با ابلاغ سیاست‌های کلان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به‌منظور متنوع‌سازی سبد محصولات شرکت‌های پتروشیمی با هدف افزایش تاب‌آوری، متنوع‌سازی بازارهای فروش، کاهش واردات و کمک برای تکمیل بیشتر زنجیره‌های ارزش، این شرکت تولید نیمه‌صنعتی یک محصول مهم، کاربردی و راهبردی پلیمری را آغاز کرد.

بر این اساس، برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی کشور، به همت کارشناسان و متخصصان واحد پژوهش و توسعه پتروشیمی شهید تندگویان تولید نیمه‌صنعتی محصول مهم و راهبردی LOW MELT-PET آغاز شده است. محصول پلی‌اتیلن ترفتالات با نقطه ذوب پایین (LOW MELT-PET) درحالی به صورت نیمه‌صنعتی با موفقیت تولید شده که نتایج تولید نیمه‌صنعتی این محصول پلیمری نشان می‌دهد که از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی و وارداتی است.

این محصول پلیمری که دارای چهار گرید است، کاربردهای متنوعی از جمله تولید ماسک پزشکی، لباس‌های یکبار مصرف بیمارستانی، پارچه‌های یکبار مصرف در سیستم‌های حمل‌ونقل و پوشک نوزاد دارد.

مطابق با برنامه زمانبندی تعریف‌شده، به‌زودی پتروشیمی شهید تندگویان افزون بر تولید صنعتی و تجاری (LOW MELT-PET)، تولید محصولات جدید دیگری همچون گریدهای زیست تخریب‌پذیر، گرید PET G بسته‌بندی با شفافیت و دوام بالا، تولید کاتالیست‌های برپایه آنتی‌موان مورد استفاده در واحدهای تولید پلی‌اتیلن ترفتالات PET را آغاز می‌کند.

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در سال جهش تولید همچنین موفق به تولید گریدهای مختلف PET از جمله تولید صنعتی گرید چادر مشکی و گرید نخ تایر شده است.

پتروشیمی شهیدتندگویان به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها تولیدکننده محصول PET در صنعت پتروشیمی کشور دارای ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن محصول متنوع از جمله گریدهای مختلف PET است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha