کد خبر: کولاک-برف-و-کاهش-دما-در-البرز-مرکزی،-نیم
۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹
کولاک برف و کاهش دما در البرز مرکزی، نیمه شمالی و مرکزی کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی  وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۳ اسفند و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی، استان‌های ساحلی خزر، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی، شرق یزد و اصفهان و کرمان، بارش باران و برف، وزش باد شدید، کولاک برف و کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

رفیعی ادامه داد: امروز در نیمه شرقی کشور در استان‌های تهران، البرز، قزوین، اصفهان، فارس، بوشهر و هرمزگان، وزش باد شدید مورد انتظار است. همچنین در برخی از نقاط جنوب‌غرب، جنوب، شرق و جنوب‌شرق کشور، گردوخاک پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، سامانه‌ای که امروز فعال است از اواخر وقت امروز از مرزهای شرقی، کشور را ترک می‌کند. از روز دوشنبه تا پایان هفته نیز روند افزایش دما با توجه به خروج سامانه بارشی در کشور، پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: دریای‌خزر، خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌عمان، با توجه به وزش باد شدید امروز و فردا، مواج و متلاطم هستند.

رفیعی برای تهران نیز آسمانی نیمه‌ابری، همراه با وزش باد پیش بینی کرد و گفت: حداکثر دما در تهران امروز به ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما امروز در مهرآباد به یک درجه بالای صفر رسید. سردترین مرکز استان اردبیل با ۱۰ درجه زیرصفر، گرم‌ترین مرکز استان بوشهر با دمای ۲۹ درجه بالای صفر گزارش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha