کد خبر: کودک‌آزاری
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۱۳

به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از دیلی‌میل نتایج یک بررسی  جدید نشان می‌دهد، بازماندگان کودک‌آزاری دو برابر بیش از سایر افراد ممکن است دچار دیابت نوع دوم شوند.

براساس این مطالعه، این دسته از کودکان همچنین ۷۱ درصد بیشتر در معرض بیماری قلبی عروقی هستند.

کودک آزاری شامل هر گونه بدرفتاری فیزیکی و یا عاطفی، سوءاستفاده جنسی، غفلت یا رفتار همراه با بی‌توجهی یا استثمار تجاری یا سایر انواع استثمار که منجر به آسیب واقعی یا احتمالی به سلامت، بقا، رشد یا کرامت کودک در زمینهٔ روابط یا مسئولیت، اعتماد یا قدرت شود، می‌شود.

پژوهشگران انگلیسی که سرپرست این تحقیق بودند همچنین دریافتند، بازماندگان کودک‌آزاری ۴۲ درصد بیش از سایر افراد ممکن است دچار فشارخون بالا در بزرگسالی شوند.

یک مطالعه بیانگر آن است، بزرگسالانی که در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند چه از نظر جنسی، عاطفی یا جسمی دو برابر بیشتر از سایر بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند و مرگ زودرس به هر دلیلی آنها را بیشتر تهدید می‌کند.

تصور می‌شود که بدرفتاری با کودکان یک کودک از هر ۴ کودک انگلیسی و حدود  ۳۳ درصد از مردم جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

محققان دانشگاه بیرمنگام تقریباً سوابق پزشکی بیش از ۲۵۰ هزار بیمار را در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۸ مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند ۸۰ هزار و ۶۵۷ نفر از آنها به نوعی در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha