کد خبر: کنکور-آسیب-بزرگی-به-آموزش-کشور-زده-است
۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۲
کنکور آسیب بزرگی به آموزش کشور زده است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت؛ غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه مقام معظم رهبری با اعتمادی که به جوان‌ها دارند آنها را برای ایجاد تحولاتی در حوزه‌های اجرایی تقویت کرده‌اند، اظهار کرد: چند سالی هست که رویکرد دانشجویان به انتخاب رشته‌های دانشگاهی تغییر کرده و به سمت رشته‌های مهارت‌محور می‌روند. بر اساس نیاز اشتغال، افراد اکنون بحث خود اشتغالی را به پیش می‌برند. در کنار این جریان هر ساله صدها هزار دانشجو و یا بهتر بگوییم داوطلبان ثبت نام می‌کنند و سر جلسه آزمون حاضر نمی‌شوند یا اگر حاضر شوند انتخاب اقدام به رشته نمی‌کنند و با اگر تعیین رشته کنند سر کلاس‌ها حاضر نمی‌شوند و یا تغییر رشته می‌دهند. این‌ها خسارت‌های زیادی به کشور وارد می‌کند.

وی افزود: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها جایی است که می‌تواند در این باره پژوهش کند و راهکار ارائه دهد. نباید موضوعات ما صرفا به مسائل حوزه معارف محدود شود. کارکرد دانشگاه‌ها پس از ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور منجر به تغییر سبک زندگی شد. در خیلی از شهرهای ما این بحث عدم التفاط به بومی‌گزینی که باعث شد بچه‌ها به دور از نظارت‌های اجتماعی در شهرهای دیگر تحصیل کنند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را رقم زد.

منتظری با اشاره به اینکه کنکور آسیب بزرگی به آموزش کشور زده و این آثار تبعات خود را به دانشگاه می‌آورد خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان با 72 پردیس امسال 50 هزار دانشجو دارد. در این حوزه با توجه به اینکه فرهنگیان کلید هر تحولی در نظام تعلیم و تربیت هستند باید نقطه کانونی توجه ما دانشگاه فرهنگیان باشد.

وی تأکید کرد: من چند جلسه با دوستان در نمایندگی در دانشگاه فرهنگیان داشتم و احساس کردم که چینش نیروها و عملکرد این حوزه قابل بهبود است و خواهش دارم در این زمینه توجه‌های بیشتری شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha