کد خبر: کمک-73میلیاردی-بیمارستان-رضوی-به-بیمارا
۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۳
کمک 73میلیاردی بیمارستان رضوی به بیماران محروم/همکاری ویژه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از آستان‌نیوز، دکتر محسن محور عنوان کرد: امروزه موضوع بهداشت و سلامت به یکی از مهمترین نیازهای بشر تبدیل شده به طوری که اساسی ترین شاخص پیشرفت یک کشور را از میزان سرانه سلامت آن محک می‌زنند.

وی افزود: در شرایط کنونی که همگی با ویروس منحوس کرونا درگیر هستیم، مؤسسات و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها جبهه‌های مبارزه تلقی می‌شوند.

دکتر محور بیان کرد: آستان قدس رضوی نیز به عنوان یک مجموعه زیارتی و گردشگری عظیم، از دیرباز در کنار توجه به خوراک روحی زائران، به سلامت جسمی و مادی آن‌ها نیز اهتمام ویژه داشته که احداث و بهره‌برداری از مجتمع‌های درمانی، آموزشی و پزشکی مجهز و به‌روز، خود مؤید این موضوع است.

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی افزود: این مرکز به ظاهر یک سازمان خصوصی است و باید خودگردان باشد و طبیعتاً بحث سود و هزینه باید برای این بیمارستان مطرح باشد، اما بیمارستان رضوی هزینه‌های هنگفتی را در واحد مددکاری متقبل می‌شود و تنها در حدود یک سال اخیر، بیش از 7 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک مددکاری و ارائه تخفیف به بیماران بی‌بضاعت و کم‌بضاعت برای دریافت خدمات انحصاری این مرکز درمانی انجام گرفته که این نکته یکی از افتخارات بیمارستان رضوی است.

وی گفت: افراد کم‌بضاعت مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و معرفی‌شدگان از سوی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی از خدمات و حمایت‌های ویژه در این مرکز درمانی برخوردار می‌شوند.

دکتر محور با تاکید بر اینکه از افتخارات دیگر این مرکز درمانی انعقاد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای همکاری مشترک در زمینه حمایت مالی از زوج های نابارور و توسعه خدمات درمان ناباروری است؛ افزود: زوج‌هایی که ناباروري اوليه و یا ثانويه(يك فرزند زنده)دارند، سن زوجه كمتر از ٤٥ سال و حداقل يكي از آن‌ها داراي تابعيت ايراني است، می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

 همکاری ویژه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد

وی بیان کرد: هم‌چنین از دیگر فعالیت‌های این مجموعه در خصوص شیوع ویروس کرونا، باید به اهداء محموله‌ای حاوی پمپ انفوزیون و پمپ سرنگ به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز پذیرش و رسیدگی فوری به بیماران مبتلا به سکته مغزی با کد 724 طبق انعقاد تفاهم‌نامه با این دانشگاه در ابتدای سال جاری و در اوج شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

دکتر محور تصریح کرد: تمام تلاش خود را مصروف آن کرده‌ایم تا از این طریق، کمی از فشار وارد شده به بخش درمانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان‌های تحت پوشش آن را برداریم تا آن‌ها بتوانند برای ارائه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کووید 19 تمرکز کافی داشته باشند.

حمایت از بیماران بی بضاعت

وی با اشاره به اینکه نگین درخشان مجموعه‌های درمانی آستان قدس رضوی، بیمارستان فوق تخصصی و پیشرفته رضوی است، اظهار کرد: بیمارستان رضوی که به همت آستان قدس رضوی از حدود ۱۴ سال پیش راه‌اندازی شده دارای ۳۲۰ تخت مصوب بوده و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی افزود: در واقع، خدمات بیمارستان رضوی را باید به دو قسمت عمومی و تخصصی تقسیم‌بندی کرد که خدمات عمومی این مرکز درمانی همانند سایر مراکز درمانی سطح شهر و کشور البته در سطح پیشرفته و با حضور پزشکان و متخصصان عالی‌رتبه ارائه می‌شود و برخی از خدمات تخصصی که در این مرکز انجام می‌شود بسیار پیشرفته و خاص هستند و در همه مراکز ارائه نمی‌شوند.

دکتر محور ادامه داد: اگر فردی خدمات عمومی این مرکز را درخواست داشته باشد باید هزینه‌های آن را بپردازد چراکه مراکز دیگری وجود دارند که می‌توانند به جای این مرکز انتخاب شوند، اما اگر فردی که بضاعت مالی ندارد نیازی به خدمات انحصاری این مرکز داشته باشد و چاره‌ای جز خدمت‌گیری از این مرکز برای او نباشد؛ واحد مددکاری از او حمایت کرده و در صورت نیاز برای پرداخت هزینه‌ها امداد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha