کد خبر: کمک-300-میلیارد-ریالی-خیران-در-حوزه-کرونا
۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مرتضی احتشام فر با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون خیران بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای کنترل و پیشگیری کرونا به سیستم بهداشتی و درمانی استان کمک کرده‌اند، عنوان کرد: 170میلیارد ریال از این مبالغ توسط خیران مشهدی اهدا شده و  مابقی توسط  نیکوکاران ساکن در دیگر شهرستانهای خراسان رضوی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این مبالغ بر اساس توصیه خیرین فقط در حوزه بیماری کرونا هزینه می شود و جدای از کمکهای سالانه خیران سلامت به حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی گفت: مبالغ یاد شده در حوزه کرونا نظیر تهیه وسایل حفاظت فردی برای پرسنل مانند ماسک، گان و دستکش، تجهیزات بیمارستانی و اقلام پزشکی مانند ونتیلاتور، اکسی متر و دستگاه ضد عفونی هزینه شده است.

دکتر احتشام فر با اشاره به اینکه بیشترین کمک خیران سلامت در حوزه کرونا مربوط به فروردین ماه‌ امسال با بیش از ۹۰ میلیارد ریال است، بیان کرد: به تدریج  میزان کمکهای خیران در این زمینه  به دلیل مسائل اقتصادی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: جدا از حوزه کرونا خیران سلامت در سال گذشته بیش از ۷۸۰ میلیارد ریال به حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی کمک کرده اند و این کمکها از ماهی ۱۰۰ هزار ریال تا اختصاص ۱۴۰  میلیارد ریال برای ساخت یک  بیمارستان را شامل می شود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی گفت: در این چارچوب ۹۰ درصد مراکز بهداشتی  در استان خراسان رضوی به همت خیران ساخته شده است.

احتشام فر افزود: هم استانی‌های عزیز کمکهای نقدی خود به حوزه بهداشت و درمان را می توانند به شماره حساب ۵۵۵۵۵۵۵۵۵۵۵۰ بانک رفاه کارگران بیمارستان قائم(عج) در وجه مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی پرداخت کنند.

مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی از سال ۱۳۸۸ به منظور تحقق اهداف حوزه سلامت و در جهت ترویج سنت زیبا و حسنه بخشش، فعالیت خود را آغاز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha