کد خبر: کشف-شکلات-های-حاوی-روانگردان
۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
کشف شکلات های حاوی روانگردان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سردار "مجید کریمی" در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: بر روح و بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می فرستیم و یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس ، شهدای حریم نظم و امنیت و مدافعان حرم و شهیدان مظلوم نیروی انتظامی را گرامی می داریم و برای فرماندهی معظم کل قوا "مدظله العالی" آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی داریم.

وی با تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) افزود: 13 آبان ماه؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را نیز گرامی می داریم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه به تشریح راهبردهای این پلیس در مبارزه با مواد مخدر پرداخت و بیان کرد: تقویت، توسعه، تجهیز و استفاده فراگیر از امکانات اطلاعاتی – انتظامی برای شناسایی ، تعقیب و انهدام شبکه ها و مقابله با عوامل اصلی داخلی و بین المللی مرتبط با مواد مخدر و روانگردان و پیش سازها جدی ترین راهبرد این پلیس است.

سردار کریمی ادامه داد: تقویت، تجهیز و توسعه یگان ها، همچنین مکانیزه کردن سامانه های کنترلی و تمرکز اطلاعات به منظور کنترل مرزها و مبادی ورودی کشور و نیز مبارزه انقلابی ، هوشمند، قاطع، دانش محور و فراگیر علیه کلیه فعالیت ها و اقدام های غیرقانونی مرتبط با مواد مخدر ، روانگردان ها و پیش سازهای آنها مبتنی بر اشراف اطلاعاتی و حرفه ای گرایی و همچنین کنترل به روز ، شیوع و آسیب های ناشی از اعتیاد از دیگر اولویت های جدی ما است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه ضمن تشریح دستاوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، نتایج طرح مقابله با خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی، از کشف شکلات هایی با جاسازی روانگردان های بسیار مخرب با تی ، اچ، سی بالا خبر داد و گفت: در این رابطه 3 نفر شناسایی و دستگیر شده اند که با استفاده از بسترهای مجازی به عرضه این روانگردان ها در پوشش شکلات می پرداختند.

هشدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به خانواده ها

وی اضافه کرد: از همین جا به مردم و خانواده های عزیز هشدار می دهم که مراقب فرزندان عزیز خود باشند؛ چرا که برخی افراد با چنین اقداماتی در تلاشند به عرضه مواد مخدر یا روانگردان در فضای مجازی، با بهره گیری از شگردهای پوششی چون شکلات یا سایر اقلام بپردازند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا عنوان کرد: پرونده اشاره شده در دست بررسی و تکمیل نهایی است و جزئیات کامل آن به زودی تشریح می شود؛ اما باید بگویم متاسفانه برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی یا از سر کنجکاوی  از این شکلات های حاوی روانگردان خریداری و استفاده کرده اند؛ در حالی که آثار تخریبی این روانگردان ها بسیار بالاست و سبب بروز و ظهور رفتارهای غیرعادی و خشونت آمیز در فرد مصرف کننده شده است.

تشریح آمار و عملکرد مقایسه ای از ابتدای سال تاکنون

سردار کریمی در ادامه به تشریح آمار و عملکرد مقایسه ای این پلیس از تاریخ اول فروردین سال جاری تا 11 آبان ماه در مقایسه با مدت مشابه سال 98 پرداخت و اظهار کرد: طی این مدت مجموع کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر ششصد و چهل و نه هزار و 90 کیلوگرم انواع مخدر بوده است که بیانگر رشد 27 درصدی کشفیات می باشد.

وی یادآور شد: طی بازه زمانی اشاره شده 146 عملیات و درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر داشته ایم که بیانگر رشد 19 درصدی عملیات پلیسی است؛ همچنین طی این مدت 106 نفر از سرشاخه های اصلی قاچاق مواد مخدر را شناسایی و دستگیر کرده ایم که بیانگر رشد 7 درصدی دستگیری است.

این مقام ارشد انتظامی به تشریح کشفیات مرکز سپکا پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا پرداخت و تشریح کرد: 47 هزار و 414 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط سگ های موادیاب کشف شده که بیانگر رشد 10 درصدی کشفیات است.

ضربه به بنیان های مالی شبکه های قاچاق مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه تشریح دستاوردهای این پلیس ارزش مالی مواد مکشوفه را اعلام کرد و گفت: از اول فروردین سال جاری تا 11 آبان ماه ، بیش از  4 هزار و 486 میلیارد تومان به بنیان های مالی شبکه های قاچاق مواد مخدر ضربه وارد کرده ایم.

گزارش مردمی و کشف 59 هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر

سردار کریمی درباره نحوه و سازوکار کشفیات انواع مواد مخدر نیز توضیح داد: مجموع کشفیات؛ 65 درصد اطلاعاتی، 30 درصد  انتظامی و 5 درصد رزمی بوده است. همچنین 27 هزار و 800 فقره گزارش مردمی منجر به کشف 59 هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر شده است.

 عملکرد مهرماه سال 99

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در بازه زمانی مهرماه سال جاری پرداخت و خاطر نشان کرد: طی بازه زمانی اشاره شده مجموع کشفیات این پلیس، 71 هزار و 614 کیلوگرم بوده ، همچنین 143 فقره باند قاچاق مواد مخدر نیز منهدم شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تعداد عملیات و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر را در مهرماه سال جاری، 10 فقره اعلام و بیان کرد: طی این مدت 4 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر به هلاکت رسیده و در این میان 9 نفر از سرشاخه های اصلی نیز شناسایی و دستگیر شده اند ، همچنین از مجموع کشفیات، 6 هزار و 997 کیلوگرم از انواع مواد مخدر در بازه زمانی اشاره شده به همت مرکز سپکا صورت گرفته است.

سردار کریمی یادآور شد: در بازه زمانی مهرماه، توانسته ایم بیش از چهار صد و هفتاد و چهار میلیارد تومان به بنیان های اقتصادی شبکه قاچاق ضربه بزنیم و لازم است بگوییم طی مدت اشاره شده 2 هزار و 250 فقره گزارش مردمی منجر به کشف 7 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر شده که نحوه کشفیات این مخدرها؛ 57 درصد اطلاعاتی ، 33 درصد انتظامی  و 10 درصد رزمی بوده است.

تشریح دستاوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در آبان ماه سال جاری

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه "تریاک" در صدر کشفیات این پلیس در مهرماه سال جاری بوده است، به تشریح آمار و عملکرد آبان ماه این پلیس پرداخت و گفت: از اول آبان ماه سال جاری تا 11 آن ، مجموع کشفیات انواع مخدر توسط این پلیس 29 هزار و 525 کیلوگرم بوده که این عدد بیانگر رشد 21 درصدی کشفیات است.

سردار کریمی ادامه داد: طی بازه زمانی اشاره شده 41 باند مواد مخدر منهدم شده که در این حوزه نیز شاهد رشد 141 درصدی هستیم، از طرفی در این مدت 4 عملیات و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر داشته ایم که در این حوزه نیز شاهد رشد 300 درصدی هستیم.

وی به کشته شدن 4 قاچاقچی مواد مخدر در بازه زمانی اول آبان ماه تا 11 آبان ماه سال جاری اشاره و بیان کرد: در این حوزه نیز شاهد رشد 400 درصدی هستیم از طرفی در این مدت 3 نفر از سرشاخه های اصلی مواد مخدر دستگیر شده اند که این عدد بیانگر افزایش 50 درصدی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا یادآور شد: در بازه زمانی اشاره شده بیش از 160 میلیارد تومان به بنیان های مالی شبکه های قاچاق مواد مخدر ضربه وارد کرده ایم و اقدام اطلاعاتی در نحوه کشفیات سهم 65 درصدی، انتظامی سهم 28 درصدی و رزمی سهم 7 درصدی داشته است.

نتایج طرح مقابله با خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی

سردار کریمی با اشاره به عزم جدی و راسخ این پلیس برای مبارزه با مواد مخدر در فضای حقیقی و مجازی، به تشریح دستاوردهای این پلیس در مقابله با مواد مخدر در فضای مجازی پرداخت و گفت: از تاریخ 9 مرداد ماه سال جاری تا 9 مهرماه سال 99 ( طی دو ماه ) به تشدید برخورد با سوداگران مرگ در فضای مجازی پرداختیم که طی این مدت 181 صفحه اینستاگرامی و تلگرامی شناسایی و مسدود شد و گردانندگان این صفحات توسط پلیس احضار و دستگیر شدند.

وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: بیشترین پرونده ها در این حوزه مربوط به استان های تهران، البرز، خوزستان و فارس بوده و کمترین پرونده ها مربوط به استان های بوشهر، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و کرمان است.

این مقام ارشد انتظامی یادآورشد: طی دو ماه انجام این طرح، موفق شدیم 36 متهم را دستگیر، 23 نفر از متهمان را احضار و توجیح و تعداد 54 صفحه از دسترس کاربران خارج و محتوای مجرمانه آنان را حذف کنیم.

سردار کریمی با بیان اینکه بیشترین دنبال کننده مربوط به صفحه اینستاگرامی با 63 هزار و 800 فالور بوده ادامه داد: درواقع تعداد  در این صفحه ادمین اقدام به فروش شکلات هایی حاوی روانگردان های مخرب می کرد که خوشبختانه اعضای این شبکه تولید و توزیع اینترنتی روانگردان با رصد اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند؛ در مجموع باید بگویم 23 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر و روانگردان که با استفاده از بسترهای مجازی اقدامات مجرمانه خود را دنبال می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

محورهای جرایم در صفحات فضای مجازی

وی در تشریح برخوردهای این پلیس با جرایم در فضای مجازی عنوان کرد: با هرگونه اقدامی در راستای تهیه یا فروش مواد مخدر سنتی و صنعتی، روانگردان ها ، فروش تجهیزات و یا عدوات استعمال مواد مخدر و مواد توهم زا بدون اغماض و به جد برخورد می کنیم و اجازه جولان به قاچاقچیان در بسترهای مجازی را نمی دهیم.

 تداوم اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در بخش دیگری از سخنان خود برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر را از اولویت های همواره در دستور کار این پلیس عنوان و بیان کرد: از همه دستگاه های اجرایی به ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری ناجا در همراهی پلیس برای جمع آوری معتادان متجاهر و پاک سازی شهرها، قدردانی می کنم .

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کندشدن فرآیند جمع آوری معتادان متجاهر بیان کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و با وجود مشکلاتی که در مراکز نگهداری این افراد به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی وجود داشت، شاهد توقف و کندی اجرای طرح بودیم؛ اما با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و دستور شخص رئیس جمهور، جمع آوری معتادان متجاهر با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته شده و با وجود برخی مشکلات باید بگویم در تلاشیم تا چهره شهر عاری از وجود معتادان متجاهر باشد.

سردار کریمی با اشاره به عزم پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاک سازی چهره شهرها از وجود معتادان متجاهر  اضافه کرد: ان شاء الله با همکاری همه دستگاه ها شاهد روزی باشیم که بنده به نمایندگی از همه همکارانم در نیروی انتظامی خدمت مردم عزیز اعلام کنم که شهرها از لوث وجود خرده فروشان و معتادان متجاهر پاک شده است.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا و الزام رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از برگزاری نشست های حضوری خاطر نشان کرد:با وجود شرایط پیش آمده، تعاملات منطقه ای و بین المللی این پلیس با پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا قطع نشده است و باید بگویم در سطح بین المللی ، به عنوان پلیس پیشتاز در برگزاری نشست های ویدئو کنفرانسی با همتایان خود هستیم و ان شاء الله طی هفته های آتی این سلسله نشست ها ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به تاکیدات فرمانده ناجا مبنی بر تشدید مقابله با مواد مخدر تصریح کرد: بخش اعظمی از دستاوردهای خود را مدیون گزارش های مردمی هستیم و از همین تریبون استفاده کرده و از مردم عزیز می خواهم که چون گذشته ما را در فرآیند مبارزه با مواد مخدر، شناسایی و دستگیری قاچاقچیان، خرده فروشان و ... یاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha