کد خبر: کشف-درمان‌های-جدید-کاوه-بقایی
۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۸
کشف درمان‌های جدید/کاوه بقایی

با این حال درمان بیماری‌های مزمنی که با زوال و تخریب بافت و ارگان همراه هستند و همچنین بیماری‌های ارثی و سرطان‌ها هنوز از چالش‌های حل نشده پزشکی امروز به شمار می‌روند.

دانش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی راه‌حل‌های کارآمدی را برای فائق آمدن بر این مشکلات فراهم آورده است. هم اکنون ایران از لحاظ تولید مقالات در حوزه علوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی  دارای رتبه اول در بین کشورهای اسلامی است.

مسلما افزایش سرمایه گذاری‌های مادی و معنوی در این حوزه می‌تواند منجر به کسب جایگاه‌های شایسته در منطقه و جهان توسط کشور در افق 1404 شود. با توجه به جایگاه ویژه این فناوری برتر در دنیا و اهمیت درمانی و ارزش اقتصادی آن برای جامعه و همچنین قرار گرفتن این حوزه از دانش در میان اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور، هدایت و راهبری اقدامات و فعالیت‌های مرتبط با آن نیازمند همکاری، تشریک مساعی و تجمیع تمامی دست اندر کاران در این حوزه است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تمرکز بر کاربردی سازی علوم و فناوری‌های نوین تسهیل مسیر تبدیل ایده به محصول و علم به ثروت باعث رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش بنیان در سطح ملی شده است. مسیری که کیفیت زندگی مردم و اقتدار ملی را ارتقاء داده است.

ارتقای اقتدار ملی، تولید ثروت و افزایش کیفیت زندگی مردم از طریق افزایش توانمندی‌های فناوری و نوآوری در کشور، ارتقای نظام ملی نوآوری و تکمیل مولفه ها و حلقه های آن، توسعه اقتصاد دانش بنیان از طریق هماهنگی و هم افزایی بین بخشی و بین دستگاهی، ارتقای ارتباط دانش با صنعت و توسعه فناوری‌های راهبردی و اولویت دار ملی مطرح در نقشه جامع علمی کشور برخی اهدافی است که در این راستا دنبال می‌شود. ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی نیز در همین راستا گام برمی‌دارد تا شاهد رونق فعالیت‌های فناورانه و تولید محصولات بیشتر در این حوزه باشیم.

کاوه بقایی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكى شهید بهشتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha