کد خبر: کروناویروس-جدید-حالا-قلب‌‍‌ها-را-نشا
۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶
کروناویروس جدید حالا قلب‌‍‌ها را نشانه گرفته است!
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، مطالعه جدید نشان می‌دهد كه كروناویروس (کووید-19) می‌تواند به قلب آسیب برساند. یک مطالعه جدید نشان داده است که کروناویروس می‌تواند به قلب آسیب برساند، بیش از نیمی از بیماران بستری شده اسکن‌های غیر طبیعی‌ای داشتند. در یک نظرسنجی از 69 کشور، که توسط بنیاد قلب بریتانیا (BHF) تأمین شده است، مشخص شد که 55 درصد از 1،261 بیمار مورد مطالعه دارای تغییرات غیرطبیعی در نحوه پمپاژ قلب خود بودند، که حدود یک در هفت آنها شواهدی از عملکرد شدید داشتند.

کووید-19 ممکن است به قلب به‌طور جدی آسیب برساند!

پیش از این اکثریت (901 بیمار) با مشکلات قلبی تشخیص داده نشده بودند و دانشمندان را به این نتیجه می‌رساندند که خود کووید-19 ممکن است به طور جدی بر قلب تأثیر بگذارد.   کووید-19 در بین این گروه، اسکن قلب در 46 درصد بیماران غیر طبیعی بود و 13 درصد بیماری شدید داشتند. تقریباً بیش از نیمی از این اسکن‌ها با مراقبت‌های ویژه انجام شده است و سایر آن‌ها در بخش‌های عمومی، بخش‌های قلب و ریه و در A&E انجام شده است. این نتایج تعدادی از مطالعات را نشان می‌دهد که ویروس می‌تواند صدمات طولانی مدت به مغز وارد کند. دکتر سونیا بابو-نارایان، معاون پزشکی در بنیاد قلب بریتانیا و مشاور قلب و عروق، اظهار داشت: بیماری شدید کووید-19 می‌تواند به قلب و سیستم گردش خون آسیب وارد کند.

حدود سه درصد از بیماران به حمله قلبی دچار شده‌اند

این مطالعه که در ژورنال قلب اروپا منتشر شده است. تصویربرداری قلبی و عروقی، نشان داد که ناهنجاری‌های ناشی از کووید-19 تقریباً به طور مساوی بین قسمت‌های چپ و راست قلب تقسیم شده‌اند. براساس اسکن‌ها، حدود سه درصد از بیماران دچار حمله قلبی اخیر شده‌اند. در نتیجه اسکن، یک سوم از بیماران درمان خود را تغییر داده‌اند، از جمله اینکه داروهای نارسایی قلبی به آن‌ها داده می‌شود، یا کنترل دقیق‌تر مایعات و درمانی که برای پشتیبانی از عملکرد قلب طراحی شده است. این تحقیق توسط محققان مرکز تحقیقات عالی بنیاد قلب انگلیس در دانشگاه ادینبورگ انجام شده است. آن‌ها تأكید كردند كه تمام بیماران مورد مطالعه در بیمارستان بودند و مشكلات قلبی مشكوك داشتند. پروفسور مارک دوک، که هدایت این تحقیق را بر عهده داشت، گفت: کووید-19 یک بیماری پیچیده که می‌تواند در بسیاری از قسمت‌های بدن از جمله قلب اثرات مخربی داشته باشد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha