کد خبر: کروناویروس-تغییرات-ژنتیکی-دارد
۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۳۵
کروناویروس تغییرات ژنتیکی دارد

دکتر داوود یادگاری نیا فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در پاسخ به این سوال که با توجه به تحقیقات انجام شده آیا مشخص هست که کروناویروس تا چه زمانی با مردم جهان می ماند، اظهار داشت: هنوز مشخص نیست که کروناویروس تا چه زمانی با مردم جهان باقی می ماند.

هنوز مشخص نیست که کروناویروس تا چه زمانی با مردم دنیا می‌ماند

وی افزود: هنوز مشخص نیست که اثربخشی اقداماتی که برای از بین بردن این ویروس انجام می شود تا چه اندازه است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی گرمسیری گفت: متاسفانه موتاسیون ها و تغییرات ژنی که در این ویروس اتفاق می‌افتد حتی ممکن است بخشی از آن تحت تاثیر واکسن قرار نگیرند و سیستم های دفاعی بدن را فریب دهند.

دکتر یادگاری نیا بیان داشت: ما نمی‌توانیم قطعا بیان کنیم که این ویروس چقدر کاهش پیدا خواهد کرد. البته طبیعتاً زمانی که اکثر افراد جامعه واکسینه شوند، میزان بیماری کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: امکان دارد ما با موارد خاصی از بیماری مواجه شویم که در مقابل واکسن هم مقاوم باشند. همچنین احتمال دارد موارد محدودی از ویروس را تا چندین سال در جامعه داشته باشیم.

واکسن کرونا ویروس

این پزشک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری عنوان کرد: کروناویروس هم مانند آنفلوآنزا که بسیاری از مردم مجبور هستند سالی یک بار واکسن آن را تزریق کنند، احتمال دارد دائما در دنیا در جریان باشد و از بین نرود. شاید کروناویروس در دنیا بماند و ما مجبور باشیم که سالها با این ویروس زندگی کنیم.

دکتر یادگاری نیا تاکید کرد: طبیعتاً با واکسیناسیون عمومی مردم، مشکلات عدیده‌ای که ماه‌های قبل داشتیم کمتر می شود و مردم می توانند به زندگی عادی بازگردند و فعالیت‌های کاری و معمولی خود را ادامه دهند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha