کد خبر: کروناویروس-باعث-افزایش-مرگ‌ومیر-ناشی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۱۳
کروناویروس باعث افزایش مرگ‌ومیر ناشی از سرطان می‌شود
به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از skynews، این گزارش حاکی از 60٪ کاهش حضور در شیمی درمانی و افت 76٪ متوسط در مراجعه به پزشکان برای تشخیص زودرس سرطان بعد از همه‌گیری کروناویروس است. تحقیقات جدید نشان می دهد تقریباً 18000 نفر دیگر ممکن است در طول سال آینده در انگلیس به دلیل تاثیر COVID-19 در اثر سرطان بمیرند.

سرطان به دلیل گسترش کروناویروس متوقف نشده است!

پروفسور پیتر جانسون، مدیر کلینیک سرطان NHS، اظهار داشت که درمان سرطان به دلیل کروناویروس متوقف نشده است و به افراد مبتلا به علائم سرطانی توصیه کرد که از جستجوی کمک پزشکی غافل نشوند. این مطالعه از دانشگاه کالج لندن (UCL) و DATA-CAN، مرکز تحقیقات داده سلامت در مورد سرطان، داده های هفتگی بیمارستان برای مراجعه و حضور در شیمی درمانی در طول اپیدمی بررسی شده است. مشخص شد که اکثر بیماران مبتلا به سرطان یا مشکوک به سرطان به خدمات درمانی دسترسی ندارند.

همه‌گیری وضعیت را تغییر داده است

کروناویروس باعث افزایش مرگ‌ومیر ناشی از سرطان می‌شود! با مقایسه داده های 3.5 میلیون بیمار، نویسندگان این گزارش تخمین می زنند که پیش از کووید-19، حدود سی‌ویک‌هزار و سیصد‌وپنجاه‌وچهار (31354)بیمار مبتلا به سرطانِ تازه تشخیص داده شده طی یک سال در انگلیس می میرند. اما در نتیجه کروناویروس، آنها دریافتند که در بیمارانی تازه با سرطان تشخیص داده شده‌اند ممکن است حداقل شش‌هزار و دویست‌وهفتاد(6270) تلفات جانی اضافی وجود داشته باشد. هنگامی که همه افرادی که در حال حاضر با سرطان زندگی می کنند نیز شامل این مطالعه شوند، این تعداد به هفده‌هزار و نهصد‌وپانزده(17915)تلفات جانی اضافی می رسد. مدیریت بیماران آسیب پذیرِ مبتلا به سرطان درمیان همه گیری آسان نیست، اما این نگرانی وجود دارد که اگر افراد به دنبال مراقبت های لازم نباشند، در آینده مشکلات بزرگتری به وجود آید. اگر این روند ادامه داشته باشد، می تواند به معنای هزاران مرگ زودرس ناشی از سرطان باشد، در غیر این صورت می توان از آن جلوگیری کرد. مترجم : معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha