کد خبر: کدام-شطرنج-باز-حریف-فیروزجا-مى‌شود؟
۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷

به گزارش گروه ورزشی طبنا(خبرگزاری سلامت) و به نقل از روابط عمومى فدراسیون شطرنج، دیدارهاى تکمیلى مرحله دوم رقابت هاى جام جهانى شطرنج امروز برگزار مى شود تا چهره 32 بازیکن راه یافته به مرحله سوم مشخص شود.

در یکى از مسابقات امروز دینگ لیرن چینى برابر سرگئى مووسیان از ارمنستان قرار مى گیرد تا برنده آنها در مرحله بعدى رو در روى علیرضا فیروزجا بایستد. این دو شطرنجباز هر کدام در مرحله دوم به یک پیروزى رسیدند.

چندى قبل در مسابقات برق آساى تورنمنت بزرگ شطرنج جهان(مرحله سنت لوئیس) دینگ لیرن چینى عنوان سوم را بدست آورد.

در یکى دیگر از دیدارهاى تکمیلى مرحله دوم محمدامین طباطبایى برابر جفرى شیونگ از آمریکا قرار مى گیرد. طباطبایى در صورت پیروزى در این مسابقه برابر برنده دیدار آنیش گیرى هلندى و یوگنى نایجر روس قرار مى گیرد.

دهمین دوره رقابت هاى جام جهانى در خانتى مانسیسک روسیه برگزار مى شود و مجموع جوایز در نظر گرفته شده براى این مسابقات یک میلیون و ششصد هزار دلار است.

طبق اعلام فیده دو فینالیست رقابت هاى جام جهانى ، سهمیه حضور در رقابت های قهرمانى جهان را کسب خواهند کرد. مگنوس کارلسن که قهرمان حال حاضر جهان است و به طور اتوماتیک در رقابت هاى قهرمانى جهان حضور خواهد داشت.کاروآناى آمریکایى نیز پیش از این سهمیه حضور در رقابت های قهرمانى جهان را کسب کرده است.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha